استاندارد آلایندگی یورو 7 می‌تواند باعث حذف پیشرانه های احتراق داخلی شود

0

اقتصاد خودرو-با توجه به فشار دولت‌ها به خودروسازان برای برقی کردن خودروها و محدودیت‌هایی كه توسط كشورهای خاصی مانند انگلیس اعمال خواهد شد، آینده پیشرانه احتراق داخلی مورد تردید جدی قرار گرفته است. به گزارش carscoops، این نگرانی وجود دارد که قانون انتشار آلایندگی یورو ۷ بتواند پیشرانه‌های احتراق داخلی را از سال ۲۰۲۶ حذف کند.

انجمن خودروسازان اروپایی (ACEA) می‌گوید قوانین یورو ۷ از سال ۲۰۲۵ لازم‌الاجرا خواهد بود و پیشنهاد‌های مشاوران مهندسی کنسرسیوم انتشار آلایندگی فوق‌العاده پایین خودرو کمیسیون اروپا می‌تواند پایان پیشرانه‌های احتراق داخلی و همین‌طور پیشرانه‌های هیبریدی را رقم بزند.

سخنگوی این انجمن می‌گوید:

کارشناسان ACEA معتقدند سناریوهای محدودیت انتشار آلایندگی که توسط کنسرسیوم انتشار آلایندگی فوق‌العاده پایین خودرو کمیسیون اروپا ارائه شده است، همراه‌ با شرایط آزمایش جدید پیشنهادی، در عمل منجر به وضعیتی بسیار شبیه به ممنوعیت وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، از جمله خودروهای الکتریکی هیبریدی می‌شود.

پیشرانه احتراق داخلی / ICE مرسدس بنز کلاس اس / Mercedes benz S Class

 

پیشنهاد استاندارد آلایندگی یورو ۷ می‌تواند خودروهای مجهز به پیشرانه بنزینی را مجبور به نصب کاتالیست برقی گرم، دو کاتالیست سه‌راهه معمولی ۱ لیتری، فیلتر ذرات ۲ لیتری و کاتالیست لغزش آمونیاک کند. علاوه بر این، پیشنهاد شده است که می‌توان وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را به سیستم تشخیص داخلی مجهز کرد که پیشرانه را برای اطمینان از مطابقت با قوانین آلایندگی طی ۱۵۰ هزار مایل کنترل می‌کند. ACEA معتقد است که استفاده از چنین دستگاه‌هایی در خودروهای کوچک تقریباً غیر ممکن و ادغام در معماری‌های فعلی وسایل نقلیه سخت است و باعث گران شدن خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی می‌شود.

یکی از کارشناسان ACEA هنگام بحث درباره ایده‌ی استفاده از کاتالیست‌های بسیار دقیق، گفت:

راه‌حل‌های فنی طراحی‌شده برای مطابقت با قوانین آلایندگی، یا درنظرگرفتن مقادیر بسیار محدود پیشنهادی برای NOx، همراه‌ با محدودیت‌های بسیار دقیق NO2 و NH3 [آمونیاک]، بسیار پرهزینه و پیچیده خواهد بود. رساندن الزامات فناوری تا این مرحله، به‌شدت احتمال کاهش CO2 و مصرف سوخت را محدود می‌کند و بی‌اعتمادی چشمگیری در زمینه‌ی دوام و هزینه‌های عملیاتی در طول عمر خودرو دارد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=3988

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.