خودروساز چینی، رقیبی تازه برای تسلا

اکس‌پنگ (XPeng)، خودروساز چینی، یک شاسی‌بلند الکتریکی جدید در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. اکس‌پنگ G6 پنجمین مدل این خودروساز نوپا است و با تسلا مدل Y رقابت می‌کند.

0

اقتصادخودرو-اکس‌پنگ می‌گوید G6 یک شاسی‌بلند لوکس است، اما قیمتش از ماشین‌های لوکس بسیار کمتر خواهد بود. ظاهر ماشین شبیه به مدل‌های دیگر کارخانه، ساده، مدرن و اسپرت است. G6 بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده که به کارخانه اجازه داده فن‌آوری‌های تازه‌ای را به مشتریان ارائه کند.

اقتصادخودرو

ماشین تقریبا همه فن‌آوری‌های مدرن را دارد. از جمله سیستم خودرانی که شبیه به سیستم خودران تسلا به راننده کمک می‌کند ماشین را کنترل کند. اکس‌پنگ می‌گوید که G6 با هر بار شارژ تا ۷۵۵ کیلومتر حرکت می‌کند. به گفته کارخانه سیستم شارژ آنقدر سریع است که می‌تواند ظرف ده دقیقه باتری‌ها را به اندازه ۳۰۰ کیلومتر شارژ کند. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود ارزان‌ترین مدل حدود ۳۵ هزار دلار باشد.

اکس‌پنگ در سال ۲۰۱۴ و با پشتیبانی سرمایه‌گذاران مشهوری از جمله فروشگاه اینترنتی علی‌بابا تاسیس شد. هدف این شرکت ساخت ماشین‌های الکتریکی لوکسی است که از نظر کیفیت و قیمت با محصولات شرکت‌های خارجی مثل تسلا رقابت کند.

اوضاع اقتصادی اکس‌پنگ خوب نیست و به موفقیت G6 به شدت نیاز دارد. اکس‌پنگ در بازپرداخت وام‌هایش به دردسر افتاده و فروشش رو به کاهش است. این کارخانه اعلام کرده که پس از چین، شاسی‌بلند جدیدش را در بازارهای دیگر هم خواهد فروخت.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38214

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.