فن‌آوری‌های پیشرفته‌ ب‌ام‌و

ب‌ام‌و در نمایشگاه لوازم الکتریکی در لاس‌وگاس از کانسپتی رونمایی کرد که قرار است مبنایی برای نسل بعدی سری ۳، پرفروش‌ترین مدل کارخانه باشد. نام این کانسپت آی‌ ویژن دی (i Vision Dee) است و فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای را نمایش می‌دهد که خودروساز آلمانی می‌گوید با آنها ترکیبی از دنیای حقیقی و مجازی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

0

اقتصادخودرو-اشاره کارخانه به سیستمی است که اطلاعات و تصاویر را روی شیشه جلوی ماشین نمایش می‌دهد. راننده می‌تواند میزان این اطلاعات را در پنج مرحله تنظیم کند. در کمترین حالت تنها اطلاعات ضروری نمایش داده می‌شود. در بیشترین حالت سراسر شیشه به دنیایی مجازی تبدیل می‌شود که اطلاعات مکان‌های دیدنی، فیلم، خبر و مطالبی از شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

 شیشه ماشین+اقتصادخودرو

الیور زیپسه، مدیر ب‌ام‌و در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه گفت که نمایشگرهای روی داشبورد حواس راننده را پرت می‌کند و از دلایل اصلی تصادف است. او پیش‌بینی کرد که عمر این نمایشگرها کوتاه است و تا ده سال دیگر در هیچ ماشینی استفاده نخواهد شد.

ب‌ام‌و می‌خواهد براساس کانسپت آی ویژن دی یک محصول جدید در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند که همه پیش‌بینی می‌کنند جانشینی برای سری ۳ کارخانه خواهد بود. این ماشین الکتریکی بر روی پلتفرمی جدید ساخته می‌شود. ب‌ام‌و به یاد ماشین‌هایی که در دهه شصت کارخانه را متحول کرد، این پلتفرم را نیو کلاس (Neue Klasse) نامیده است.

اقتصادخودرو

ظاهر ماشین ساده و با الهام از مدل‌های پیشین ب‌ام‌و طراحی شده است. جلوپنجره دو نمایشگر دیجیتال است که آرم ب‌ام‌و را نشان می‌دهد. چراغ‌های ماشین شکل‌هایی را نشان می‌دهد که شبیه حالت‌های مختلف چشم است و به ماشین شخصیتی انسانی می‌دهد.

ب‌ام‌و با آی ویژن دی نمونه پیشرفته‌تری از جوهر الکترونیکی را نمایش داد. با این فن‌آوری رنگ پنل‌های ماشین به انتخاب راننده تغییر می‌کند. در نمونه قبلی این فن‌آوری که دو سال پیش نمایش داده شد تغییر رنگ به طیف بین سفید و سیاه محدود بود، اما در کانسپت جدید امکان انتخاب ۳۲ رنگ وجود دارد.

 ب‌ام‌و + اقتصادخودرو

آی ویژن دی دومین کانسپتی است که ب‌ام‌و برای نمایش امکانات مدل‌های آینده‌اش طراحی کرده است. قرار است امسال کانسپت سومی هم با پلتفرم جدید ساخته شود که قابلیت‌های فنی ماشین‌های آینده ب‌ام‌و را نمایش خواهد داد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35064

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.