لوکس‌ترین آئودی الکتریکی روانه بازار می‌شود

آئودی نسل جدیدی از لوکس‌ترین مدل خود، A8 را سال آینده به بازار عرضه می‌کند. جزییاتی که از این مدل جدید به رسانه‌ها درز کرده نشان می‌دهد این ماشین رقیبی جدی برای مدل‌های لوکس الکتریکی بنز و ب‌ام‌و خواهد بود.

0

اقتصادخودرو-هفته‌نامه انگلیسی اتوکار در گزارشی نوشته که A8 مهم‌ترین مدل بین بیست مدل الکتریکی است که قرار است آئودی در سه سال آینده به بازار عرضه کند. اتوکار می‌گوید A8 فاصله آئودی را با دیگر خودروسازان عضو گروه فولکس‌واگن بیشتر خواهد کرد. آئودی قصد دارد به جای فروش بیشتر، بر سود بیشتر از فروش مدل‌های لوکس‌تر تمرکز کند.

اقتصادخودرو

اقتصادخودرو

ماشین براساس کانسپت گرندسفیر (Grandsphere) طراحی شده که در سال ۲۰۲۱ نمایش داده شد. گفته می‌شود که A8 تفاوت چندانی با این کانسپت ندارد و به جای فرم همیشگی سدان، سقف ماشین با شیبی ملایم به عقب خودرو وصل می‌شود. انتقادها به ظاهر مدل‌های لوکس بنز و ب‌ام‌و، باعث امیدواری آئودی است که بتواند با A8 توجه بسیاری از مشتریان ماشین‌های رقیب را جلب کند.

پلتفرم آئودی A8 با همکاری پورشه ساخته شده است. آئودی می‌گوید این پلتفرم می‌تواند با هر بار شارژ تا حدود ۷۵۰ کیلومتر حرکت کند و قدرتش از بنز و ب‌ام‌و بیشتر است. آئودی همچنین ادعا می‌کند که فن‌آوری خودران A8 از رقیبان آلمانی‌اش پیشرفته‌تر خواهد بود.

هفته‌نامه انگلیسی اتواکسپرس هم در گزارشی خبر داده که آئودی برخلاف بنز و ب‌ام‌و می‌خواهد یک ماشین الکتریکی کوچک هم تولید کند. بنز و ب‌ام‌و در استراتژی جدید خود بر ساخت ماشین‌های بزرگ‌تر تمرکز کرده‌اند و می‌گویند از فروش ماشین‌های کوچک سود زیادی نمی‌برند. اما آئودی با استفاده از پلتفرمی که گروه فولکس‌واگن برای ماشین‌های کوچک الکتریکی ساخته، یک مدل شهری به بازار عرضه خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37776

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.