مدیرعامل فولکس واگن: از خودروی اپل نمی‌ترسیم

0

اقتصاد خودرو-با این وجود اخبار این پروژه تهدیدی بالقوه برای کل صنعت خودروسازی جهان قلمداد شده است و همگان منتظر تصمیم گیری نهایی از سوی شرکت اپل هستند.

طبق گزارش رویترز، هربرت دیس مدیرعامل گروه فولکس واگن اعلام کرده است که از خودروی اپل نمی‌ترسد و اپل توانایی آن را ندارد که یک شبه صنعت 2 تریلیون دلاری را پشت سر بگذارد.

خودروی اپل

در حال حاضر اپل هیچ کدام از اخبار را تایید نکرده است با این وجود آقای دیس اعتقاد دارد که گزارش‌ها مبنی بر تولید یک خودرو با قابلیت رانندگی خودران توسط شرکت اپل می‌تواند درست باشد. زیرا این شرکت متخصصین کافی در زمینه باتری، نرم افزار و سخت افزار را دارد.

این دقیقا اتفاقی است که در سال 2006 یک سال قبل از معرفی آیفون نیز صورت پذیرفت. زمانی که مدیرعامل شرکت Palm به عنوان یکی از شرکت های برجسته در زمینه ساخت تلفن های هوشمند اظهار داشت که اپل امکان تولید چنین محصولی را نخواهد داشت.

با این وجود صحبت های او کاملا غلط از آب در آمد و آیفون توانست در عرض 1/4 سال اول به درآمد 65 میلیارد دلاری دست پیدا کند.

غول صنعت خودروسازی شرکت فولکس واگن مستقر در کشور آلمان تسلط بی بدیلی بر روی این صنعت دارد و به همین دلیل نیز آقای دیس معتقد است که اپل راه طولانی برای کسب سهم از بازار خودرو خواهد داشت.

در حال حاضر شریکان شرکت اپل یعنی TSMC و Foxconn تجربه ای در زمینه ساخت خودرو ندارند با این وجود انتظار می‌رود که اپل به سراغ یک خودروساز خواهد رفت تا بتواند جاه طلبی های خود در زمینه تولید خودرو با نشان اپل را محقق کند.

خودروی برقی اپل

اپل با هیوندای، کیا و نیسان مذاکراتی را پشت سر گذاشت که هر 3 خودروساز دست رد به سوی اپل زدند و هیچ چشم انداز دقیق و روشنی را نمی‌توان برای این محصول ترسیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.