ممنوعیت فروش قطعات “استوک” در بازار

0

اقتصادخودرو-مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو، گفت: قیمت لوازم یدکی به دلیل ثبات در نرخ ارز، چند ماهی می شود که ثابت است و هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم.

او بیان کرد: برخی از فروشندگان حتی به دلیل اینکه خریداری در بازار وجود ندارد، لوازم مصرفی را زیر قیمت بازار می فروشند تا بتوانند بدهی خود را بدهند. در بازار لوازم یدکی نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه در تمام قفسه ها لوازم ایرانی و خارجی به میزان کافی وجود دارد.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ادامه داد: قطعات خودروهای خارجی نیز در بازار وفور پیدا می شود و مشکلی در تامین آنها وجود ندارد؛ تنها مشکل نبود خریدار است چرا که به دلیل کاهش تردد، کمتر خودرویی خراب می شود و مردم کمتر برای خرید قطعه مراجعه می کنند.

 

کاظمی در خصوص تامین قطعات برای خودروهای چینی، بیان کرد: قطعات خودروهای چینی را در داخل تامین نمی کنیم اما واردات آن با نرخ ارز آزاد صورت می گیرد و مشکلی در تامین آنها وجود ندارد. مالکان نباید نگران تامین قطعات این خودروها باشند.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به تامین قطعات خودروهای لوکس در کشور، گفت: تا حدی که امکان داشته باشد قطعات برای خودروهای لوکس را اصل وارد می کنیم و اگر دولت، گمرک و بانک مرکزی صنوف را در واردات آزاد بگذارند این قطعات را وارد می کنیم.

او تشریح کرد: اکنون قطعه ای که در ایران تولید می شود، اجازه ورود ندارد اما قطعه ای که تولید نمی شود را وارد می  کنیم. اگر دولت وارد کننده را آزاد بگذارد قطعات خودروهای لوکس هم در بازار به وفور حضور خواهند داشت.

کاظمی با بیان اینکه فروش قطعات استوک و دست دوم در بازار ممنوع است، گفت: متاسفانه برخی از فروشندگان هستند که به درخواست مشتری قطعات دست دوم و استوک می فروشند که این کار ممنوع است و این ممنوعیت را به آنها اعلام کرده ایم . برخی به دلیل گرانی قطعات اصل به سراغ قطعات استوک می روند.

 

*فرامرز عبدالهی

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=5382

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.