چگونه مصرف سوخت خودرو خود را کاهش دهیم؟

0

اقتصاد خودرو– از زمانی که قیمت بنزین در کشور گران شد، صرفه جویی در مصرف بنزین بسیار مورد توجه قرار گرفت. در گذشته شاهد این بودیم که به دلیل ارزانی بنزین رانندگان به صرفه جویی در مصرف بنزین توجه نمی کنند اما اکنون دقت بالایی در استفاده از آن می شود.

یکی از مواردی که در مصرف سوخت مهم است، استفاده از راهکارهایی است که به کاهش مصرف سوخت کمک کند و اینگونه می توان در مصرف سوخت صرفه جویی کرد. بررسی آمار مصرف بنزین نشان می‌دهد سالیانه ۸ تا ۹ درصد به میزان مصرف بنزین افزوده می‌شود که این روند باعث شده مصرف طی هر ۱۰ سال ۲ برابر شود.

بر این اساس راهکار‌هایی برای کاهش مصرف سوخت مدنظر قرار می‌گیرد که تعویض به موقع فیلتر هوا و استفاده از فیلتر هوای استاندارد از جمله این راهکار‌ها است.

از مواردی که برای کاهش مصرف سوخت اشاره دارد تنظیم موتور به موقع و تعمیر و نگهداری خودرو است، همچنین استفاده از سوخت متناسب با سطح تکنولوژی و نیاز خودرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد. رانندگان باید بدانند  که سرعت مناسب و شیوه صحیح رانندگی در کاهش مصرف سوخت نیز اثر گذار است.

به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو رانندگی با دنده مناسب نیز تاثیرات زیادی در مصرف سوخت بنزین دارند، بسیاری از رانندگان به این نکته توجه کمی دارند. پیش بینی موقعیت‌ها و شرایط در حین رانندگی و خودداری از شتاب غیر ضروری نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

از توقف‌های بی مورد باید پرهیز کرد، علاوه بر این باید رانندگان به موقع اقدام به تعویض روغن کنند. تنظیم باد لاستیک‌ها نیز باید به موقع انجام شود و علاوه بر اینها، حمل بار اضافی در مصرف سوخت بیشتر تاثیر گذار است بنابراین باید از حمل بار اضافی اجتناب کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.