ادغام شبکه خدمات پس از فروش سایپا و ایران‌خودرو کلید خورد

با محوریت احداث نمایندگی مشترک؛

براساس تصمیم اتخاذ شده در نشست محمدعلی تیموری و مهدي خطيبي، مديران عامل سایپا و ايران خودرو، با احداث نخستین نمایندگی مشترک میان دو شركت براي ارایه خدمات به خودروهای سواری، نیمه سنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ كشور کلید می‌خورد.

0

اقتصادخودرو-براساس هدف‌گذاري دو خودروساز بزرگ كشور، عمليات احداث نمايندگي مشترك خدمات پس از فروش در مدت يك ماه آينده آغاز و اين برنامه با هدف كاهش هزينه، ايجاد دسترسي بهتر و سريع‌تر براي مشتريان‌ و افزايش بهره‌وري ظرفيت‌ها و امكانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

براساس اين گزارش، در گام بعدي، ايجاد مديريت مشترك در نمايندگي‌هاي دو خودروساز كه داراي مالكیت مشترك هستند در دستور كار قرار خواهد گرفت.

در همين حال، استفاده از ظرفيت نمايندگي هر يك از خودروسازان در شهرهايي كه خودروساز ديگر فاقد نمايندگي است نيز از ديگر برنامه‌هايی است كه در جلسه مشترك ميان مديران عامل دو خودروساز هدف‌گذاري شد.

ازهمین رو به منظور تسريع در اجراي مفاد تفاهم ميان سایپا و ايران‌خودرو، آيين‌نامه‌ها، فرآيندها و دستورالعمل‌هاي مربوط به شبكه خدمات پس از فروش حتي‌الامكان به اشتراك درخواهد آمد تا نحوه پذيرش و خدمت‌دهي به مشتريان با سهولت بيش‌تري صورت گيرد. بر اين اساس، كميته مشتركي متشكل از معاونت‌هاي بازاريابي و فروش و مديران عامل شركت‌هاي خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پيشنهادي براي رسيدن به اهداف ترسيم شده و نحوه يكسان‌سازي فرآيندها و دستورالعمل‌هاي اجرايي را ارايه خواهند كرد.

ادغام شبكه لجستيك نيز از ديگر محورهاي مذاكره در نشست مديران عامل دو خودروساز بزرگ كشور بود. در اين زمينه نيز كميته مشترك دو شركت نحوه به اشتراك گذاري امكانات و ظرفيت‌هاي حوزه لجستيك در  بخش حمل خودرو را بررسي و طرح پيشنهادي لازم را ارايه خواهد كرد.

 با توجه به توانمندي ايسيكو، اين شركت به عنوان محل اصلي اجراي اين طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف كاهش هزينه‌ها به صورت مشترك با سايپا لجستيك برنامه‌ريزي و اجرا شود.

در اين زمينه، شكل‌گيري مديريت و شركتي واحد و تخصصي براي لجستيك دو خودروساز در آينده نزديك هدف‌گذاري شد كه با توجه به آثار قابل توجه در كاهش هزينه‌ها به سرعت به اجرا خواهد رسيد.

ادغام ظرفيت‌هاي موجود در دفاتر سایپا و ايران‌خودرو در خارج از كشور نيز از جمله محورهاي مطرح شده در اين نشست بود. بر اين اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در يكي از كشورهای منطقه به عنوان نخستين محل اجراي اتحاد استراتژيك ايران‌خودرو و سايپا در خارج از مرزها، با مديريت مشترك به فعاليت خود ادامه دهد. اين اقدام نيز تاثير قابل توجهي در هزينه‌هاي مديريت دفاتر خارج از كشور خواهد داشت.

كميته مشترك خريد نيز براي خريد كالا و قطعات دو خودروساز فعاليت خود را با جديت دنبال خواهد كرد تا براساس اقدامات اين كميته، تصميمات براي خريد از شبكه تامين و سازندگان نيز به صورت مشترك و با هدف كاهش هزينه توليد صورت گيرد.

بهينه سازي امكانات موجود در سايت‌هاي توليدي سایپا و ايران خودرو در خارج از كشور نيز از ديگر محورهاي مورد بررسي بود كه در اين زمينه نيز كميته مشتركي، طرح تحقق اهداف تعيين شده را در كوتاه‌ترين زمان ممكن ارايه خواهد كرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=28788

منبع سایپا نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.