اعتراض فعالان حقوق بشر به فولکس‌واگن

فولکس‌واگن در واکنش به اعتراض فعالان حقوق بشر و انتقاد سرمایه‌گذارانش اعلام کرد که هیچ سندی مبنی بر حضور کارگران اجباری در کارخانه‌اش در استان سین‌کیانگ چین وجود ندارد.

0

اقتصادخودرو-هفته گذشته ده فعال حقوق بشر با ایجاد اخلال در جلسه سهامداران شرکت، فولکس‌واگن را متهم کردند که محصولاتش در چین را با استفاده از کارگران اویغور تولید می‌کند که در کمپ‌های کار اجباری زندگی می‌کنند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته شده بود «به کار اجباری اویغورها پایان دهید».

سازمان ملل متحد سال گذشته درباره اتهام‌‌های بدرفتاری با مسلمانان اویغور و سایر اقلیت‌ها در استان سین‌کیانگ چین گزارشی منتشر کرد و دولت چین را به «نقض جدی حقوق بشر» متهم کرد. دولت چین این اتهام‌ را رد می‌کند.

فولکس‌واگن با مشارکت شرکت خودروسازی چینی سایک در استان سین‌کیانک یک کارخانه دارد. تعدادی از سهام‌داران فولکس‌واگن از این شرکت خواسته‌اند با فرستادن بازرسان مستقل مطمئن شود که کارگران کمپ‌های کار اجباری در تولید محصولات فولکس‌واگن نقشی ندارند.

رالف برندشتاتر، مدیر فولکس‌واگن در چین می‌گوید بدون اجازه شرکت سایک امکان فرستادن بازرسان مستقل نیست. او که اوایل سال جاری میلادی از کارخانه سین‌کیانگ بازدید کرده همچنین گفت که هیچ سندی ندیده که نشان دهد حقوق بشر در این کارخانه نقض شده است.

اما فعالان حقوق اویغورها ادعا می‌کنند که قطعه‌سازانی که با کارخانه فولکس‌واگن در سین‌کیانگ ارتباط دارند به طور گسترده از کارگرانی استفاده می‌کنند که در اردوگاه‌های کار اجباری نگهداری می‌شوند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38660

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.