افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت پیشرانه توربو دناپلاس

داخلی‌سازی و تولید انبوه منیفولد دود در شرکت ساپکو

با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت پیشرانه توربو خودرو دنا پلاس، شرکت ساپکو موفق به داخلی‌سازی و تولید انبوه منیفولد دود با ورق استیل شد.

0

اقتصادخودرو-با همت متخصصان شرکت ساپکو و با همراهی شرکت اگزوز خودرو خراسان و با توجه به رویکرد بومی‌سازی قطعات و همچنین در راستای کاهش وزن قطعه منیفولد پیشرانه توربو EF۷ و EF۷+ مصرفی خودرو دنا پلاس و متعاقب آن افزایش بازدهی و نیز کاهش مصرف سوخت پیشر‌انه، داخلی‌سازی و تولید انبوه منیفولد دود با ورق استیل (شیت‌متال) در دستور کار قرار گرفت و با طی فرآیند مهندسی معکوس و تحلیل نمونه‌های موجود و همچنین اخذ تاییدیه تست‌های موتوری و صدور مجوزهای لازم با ظرفیت تولید روزانه بالغ بر ۵۰۰ قطعه با موفقیت انجام شد.
شایان ذکر است، بومی‌سازی کامل فرآیند فرم‌دهی، مونتاژ اجزا، جوش کاری، ماشین‌کاری و تست نشتی منیفولد شیت‌متال و کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت آن نسبت به منیفولد چدنی از جمله سایر نقاط قوت این قطعه داخلی‌سازی شده به شمار می‌رود.
مجموع این مزایا در حالی است که ترکیب منیفولد چدنی پیشین از ۴/۱ کیلوگرم نیکل و ناپایداری قیمتی این فلز در سال‌های اخیر، هزینه درخور توجهی به قیمت تمام‌شده محصولات گروه صنعتی تحمیل کرده بود.
گفتنی است، منیفولد یا چندراهه دود، قطعه‌ای به ‌کار رفته در پیشرانه خودرو بوده که عهده‌دار انتقال دود داغ حاصل از احتراق سوخت در پیشرانه خودرو به سیستم اگزوز است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37648

منبع ایکوپرس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.