افزایش قیمت رسمی در خصوص روغن موتور نداشته ایم

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور گفت: هیچگونه افزایش نرخی به صورت رسمی اعلام نشده است.

0

اقتصادخودرو-آقای محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران گفت: قیمت روغن موتور را دستوری ثابت نگه داشتند و به نظر می‌رسد تولیدکنندگان با محدودیت عرضه بدنبال آن هستند که قیمت روغن موتور در بازار واقعی شود؛ این در حالی است که تولیدکنندگان ادعا می‌کنند توزیع روغن موتور نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایشی نیز بوده است.

او با بیان اینکه روغن موتور وارداتی نیست، گفت: بیش از نیاز داخلی روغن موتور تولید می‌شود و در حال حاضر نگرانی در بحث تامین وجود ندارد؛ اینکه گاهی در بازار تنش ایجاد می شود طبیعی است؛ چراکه این احتمال وجود دارد در یک مقطع شاهد افت تولید و عرضه آن در بازار باشیم.

آل سارا درباره عرضه روغن‌های تقلبی در بازار گفت: روغن‌های تقلبی در واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب عرضه می‌شود؛ چراکه در این واحد‌ها نمی‌توانند روغن موتور از کارخانه‌ها خریداری کنند از این رو به ناچار از بازار روغن تهیه می‌کنند که امکان تقلبی بودن آن‌ها وجود دارد؛ واحد‌های صنفی که دارای پروانه کسب هستند از کارخانه‌های تولیدی سهمیه مشخص دریافت می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران، روغن موتور قیمت مصوب دارد و مصرف کنندگان می‌توانند به قیمت‌های درج در قوطی توجه کنند.

او ادامه داد: تولیدکنندگان برای ایجاد تعادل در بازار باید شبکه توزیع را تقویت کنند و عرضه روغن موتور نیز باید از طریق واحد‌های خدماتی دارای پروانه کسب انجام شود که اینگونه امکان توزیع روغن موتور‌های تقلبی کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران با بیان اینکه افزایش قیمتی در نرخ لاستیک اعمال نشده است، گفت: قیمت لاستیک خودرو داخلی مانند پراید، سمند و پژو در بازار افزایشی است و بقیه لاستیک‌ها کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. دلیل افزایش نرخ لاستیک‌های خودرو داخلی این است که نسبت لاستیک‌هایی که در سبد‌ها می‌گذارند متناسب با نیاز داخلی نیست و عرضه آن‌ها محدود است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35190

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.