افزایش ۸۰ درصدی تولید موتورسیکلت در کشور

دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت، از افزایش ۸۰ درصدی تولید این محصول در کشور خبر داد.

0
اقتصادخودرو-آقای بهمن ضیا مقدم افزود: طبق آمار دریافتی از ابتدای امسال تا پایان آذر، حدود ۳۲۰ هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۸۰ درصد افزایش تولید داشته ایم. از عواملی که باعث رشد تولید شده است می‌توانیم به افزایش هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید خودرو اشاره کرد از این رو مردم بیشتر تمایل به خرید موتور سیکلت داشته اند.
دبیر انجمن صنف موتور سیکلت گفت: معضل ترافیک و کمبود جای پارک نیز دیگر عوامل موثر بر افزایش خرید موتور سیکلت است ضمن اینکه کیفیت موتور سیکلت هم در مقایسه با گذشته بهتر شده که همین عامل در رشد تولید اثر گذار بوده است.
وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان موتور سیکلت افزود: عواملی که مانع افزایش تولید می‌شود قانون هوای پاک است که هنوز پا برجاست؛ از ابتدای صدور این آئین نامه تولید کنندگان با مشکلات تامین برگه گواهی اسقاط و اسقاط موتور سیکلت مواجه بودند.
ضیاء مقدم در مورد کیفیت موتورسیکلت‌های تولیدی، گفت: با توجه به رشد استاندارد و افزایش سلایق مشتری، اکنون کیفیت موتورسیکلت در مقایسه با گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: اکنون تولیدکنندگان به نقطه‌ای رسیده اند که حضورشان در عرصه تولید اهمیت دارد و همین امر موجب شده که کیفیت موتورسیکلت‌ها رقابتی و در مقایسه با گذشته بیشتر شود ضمن اینکه با قوانینی که اعمال شده استاندارد تولید موتور سیکلت از ۴ به ۲۸ استاندارد افزایش یابد.
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه افزایش قیمتی در خصوص موتورسیکلت نداشته ایم، گفت: میانگین قیمت موتورسیکلت ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان است. موتورسیکلت طرح هوندایی ۶۵ درصد داخلی سازی شده است و اکثر تولیدکنندگان آن را تولید می‌کنند.
ضیا مقدم در خصوص تردد موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور، گفت: از سال ۸۰ که شماره گذاری موتور سیکلت آغاز شد تا کنون حدود ۱۲ میلیون موتور سیکلت پلاک شده است که این بدان معنی نیست که ۱۲ میلیون موتور سیکلت وجود دارد، زیرا برخی صادر شده، برخی از بین رفته، برخی در مزایده گذاشته شده و برخی نیز معدوم شده اند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور، گفت: تولید موتور سیکلت برقی با توجه به نبود زیرساخت‌ها افزایش نداشته اند؛ گرانی محصول و باتری باعث کاهش استقبال شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35553

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.