تاکسی‌های خودران در چین

شرکت چینی بایدو اولین مجوز رسمی فعالیت تاکسی‌های خودران در چین را از دولت گرفت. با این مجوز تاکسی‌های این شرکت می‌توانند بدون راننده ناظر در دو شهر ووهان و چونگ‌کینگ مسافر جا‌به‌جا کنند.

0

اقتصادخودرو-بایدو بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی چین است و چند سالی که است مانند شرکت آلفابت، مالک گوگل در حال ساخت تاکسی‌های خودران است. تاکنون تاکسی‌های این شرکت می‌توانستند با حضور یک راننده ناظر به صورت آزمایشی در چند شهر چین تردد کنند.

بهار گذشته دولت به بایدو اجازه داد تا راننده ناظر به جای پشت فرمان روی صندلی کنار راننده بنشیند. بایدو می‌گوید تاکسی‌هایش در فاز آزمایشی بیش از ۳۲ میلیون کیلومتر حرکت کرده‌اند.

بایدو

با مجوز جدید دولت تاکسی‌های بایدو می‌توانند در وسعتی به بزرگی ۱۳ کیلومتر مربع در شهر ووهان و ۳۰ کیلومتر مربع در شهر چونگ‌کینگ مسافر جابه‌جا کرده و پول دریافت کنند.

تاکسی‌های بایدو الکتریکی است و با همکاری شرکت جیلی ساخته می‌شود. این شرکت همچنین به تازگی از نسل جدیدی از تاکسی‌های خودران رونمایی کرده که می‌توان آن را کاملا بدون فرمان ساخت. این ماشین جدید قرار است از سال ۲۰۲۳ به کاروان تاکسی‌های بایدو اضافه شود.

نسل جدید تاکسی‌های بایدو فرمان ندارد

مدیر بایدو می‌گوید نرم‌افزار خودران این شرکت یک نسل از سیستم خودران شرکت تسلا جلوتر است. در حال حاضر تسلا یکی از بهترین سیستم‌های خودران جهان را دارد. سیستم خودران بایدو علاوه بر دوازده دوربین، دو حس‌گر دارد که با کمک نور لیزر محیط اطراف را تشخیص می‌دهد.

علاوه بر خودروسازان، شرکت‌های فن‌آوری بزرگ هم در حال توسعه نرم‌افزارهای ماشین‌های خودران هستند. شیائومی، سازنده تلفن‌های همراه و شرکت تاکسیرانی دی‌دی دو رقیب چینی بایدو در ساخت تاکسی‌های خودران هستند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=27048

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.