تجلیل از بانوی برتر رالی موتورسواری جهانی فیوا 2023

همزمان با روز دختر صورت گرفت

مراسم تجلیل و قدردانی از مریم طلایی نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران در یکصدمین دوره رالی جهانی FIVA برگزار شد.

0

اقتصادخودرو-به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ این مراسم روز یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 با حضور محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رامین صالح خو رئیس انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران و جمعی از بانیان و حامیان حضور نخستین نماینده ایران در این رویداد جهانی، در محل ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.

محمدحسین صوفی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و روز گرامیداشت مقام دختران، از مریم طلایی به عنوان دختر شایسته ایرانی یاد کرد و با اشاره به جایگاه زن در فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان، گفت: تاریخ نشان داده که زنان و دختران ایرانی در هر عرصه ای اعم از هنر، علم، ورزش و… می توانند سرآمد باشند و به بهترین شکل توانایی خود را به منصه ظهور برسانند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه اظهار داشت: مریم طلایی به عنوان یک دختر ایرانی با جسارت و شجاعتی که داشت به حوزه موتورسواری که کارزار پرمخاطره ای شناخته می شود و با چالش های فراوانی همراه است، وارد شد و توانست با حضور قدرتمند خود، افتخار دیگری را در عرصه جهانی برای بانوان ایرانی، به دست آورد.

مریم طلایی دختر موتورسوار ایرانی نیز در این مراسم با بیان اینکه به عنوان تنها موتورسوار ایرانی برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری رالی بزرگ فیوا در صدمین دوره از این رالی جهانی حضور داشت، این موفقیت را حاصل کارگروهی و حمایت همه جانبه دست اندرکاران و پشتیبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران و … دانست.

او از نحوه برخورد تیم برگزارکننده که شامل افرادی از کشورهای آلمان، اتریش، لهستان و یونان بودند اظهار شگفتی کرد و اظهار داشت: حضور یک دختر ایرانی با توجه به تصاویری که از فضای کشورمان در رسانه های غربی به نمایش گذاشته می شود، برای تمامی شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این رویداد تعجب برانگیز و قابل ستایش بود.

طلایی همچنین از اظهار تمایل و اشتیاق موتورسواران و جهانگردان خارجی برای پیمایش در جاده های ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری کشورمان خبر داد و گفت: همه حاضران در این رویداد بزرگ که شامل 120 نفر از پیشکسوتان، حرفه ای ها و علاقه مندان به موتورسواری بودند، در فرصت های مختلف از من به عنوان سفیر صلح و دوستی یاد می کردند و راه های سفر به کشورمان و برگزاری رالی در ایران را جویا بودند.

این بانوی موتورسوار ایرانی با پوشش اسلامی در کنار 120 موتورسوار با تجربه و پیشکسوت دنیا که از 17 کشور جهان حضور در اتریش حضور داشتند، شرکت کرد و توانست، عنوان برترین موتورسوار رالی جهانی فیوا 2023 را کسب کند.
این دوره از رالی که یکصد سال قدمت دارد و هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود، به مدت 4 روز در مسیرهای زیبا و خاص کشور اتریش معروف به مسیر TT در 7 گروه از جمله کلاسیک و مدرن برگزار شد.

هدف از برگزاری این رالی ایجاد اتحاد، همبستگی و آشنایی ملت ها و مردم نقاط مختلف دنیا با یکدیگر است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38761

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.