تصویب ۱۴ میلیارد دلار اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف سوخت

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه سازی­ مصرف سوخت گفت:­ شورای اقتصاد سه مصوبه با هدف توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ویژه ریلی و مترو تصویب کرده است.

0

اقتصاد خودرو-مهدی نژاد، مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در حال حاضر میانگین مصرف سوخت خودرو‌های داخلی حدود ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

او گفت: میزان انتشار کربن دی اکسید خودرو‌های تولیدی باید ۹۵ گرم در هر کیلومتر مسافت باشد، یعنی حدود پنج لیتر مصرف بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مسافت در حالی که این رقم برای خودرو‌های داخلی، بالای ۱۶۰ گرم در هر کیلومتر است.

به گفته او، دولت باید توسعه حمل‌ونقل عمومی را با اولویت ریلی و مترو در دستور کار قرار دهد که در همین راستا، دی پارسال، مصوبه‌ای در شورای اقتصاد به تصویب رسید تا بالغ بر ۴ میلیارد دلار برای توسعه حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و دوچرخه اشتراکی در شهر‌ها تخصیص داده شود.

او گفت تصویب ۱۴ میلیارد دلار اعتبار برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه حمل‌ونقل به گونه ای شورای اقتصاد سه مصوبه با هدف توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ویژه ریلی و مترو تصویب کرده است.

مهدی نژاد گفت: درباره لزوم مدیریت هوشمند بار هم گفت: بخش زیادی از ناوگان باری، یکسر خالی تردد می‌کنند؛ یعنی بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان به علت این که به دنبال بار می‌گردند، خالی تردد می‌کنند، آن هم با نفتِ گاز (گازوئیل) که قیمت بسیار پایینی دارند.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=39144

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.