تصویب 200 میلیون دلار برای واردات لاستیک

0

اقتصاد خودرو-علیرضا رزم‌حسینی پس از پایان نشست مشترک با محمد اسلامی «وزیر راه و شهرسازی»، از تدوین 10 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با وزارت راه و شهرسازی برای اتصال شبکه ها و خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی راه آهن کشور خبرداد و گفت: در حوزه واردات کالا و توزیع به موقع کالا در داخل کشور استفاده از شبکه ریلی و افزایش حجم و تناژ بار بر روی ریل برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه است.

* افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی

وی با اعلام اینکه افزایش بار روی ریل سیاست مشترک وزارت صمت با وزارت راه و شهرسازی است، افزود: وزارت صمت یک وزارتخانه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه زیربنایی است و هم افزایی این دو وزارتخانه در نقاط مشترک به توسعه متوازن و همه جانبه در کشور کمک می‌کند.

* تدوین بسته پیشنهادی وزارت صمت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: وزارت صمت بسته پیشنهادی خود را در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به زودی تدوین می‌کند، در این بسته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عرضه‌کننده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متقاضی تعریف می‌شود تا برخی از نیازهای کشور در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل از محل ساخت داخل تامین شود.

* تصویب ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر

رزم حسینی همچنین تامین قطعات و واردات کالاهای ضروری وزارت راه را از دیگر بخش‌های همکاری این دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی دانست و گفت: ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک از محل تهاتر تصویب شده است. واردات این محصولات با تعامل دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی توسط شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خودرو، بیان کرد: افزایش تولید در حوزه خودرو در دستور کار است که این سیاست به خوبی پیش می‌رود.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: در حوزه خودرو به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستیم که مجلس شورای اسلامی و شورای رقابت بر این رویه اتفاق نظر دارند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  پس از پایان نشست مشترک با علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت»  از هدف گذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به 100 میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن خبرداد و گفت:  هم اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی این سهم ارتقا خواهد یافت.

* هم افزایی میان 2 وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی

وی 2 وزارت صمت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم دانست و گفت: جلسات منظم میان دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می‌شود.

* لجستیک و برندینگ 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور

وزیر راه و شهرسازی ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را 2 پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری روی برندینگ را انجام می‌دهد و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه برنامه‌ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می‌کند که به همین خاطر این دو وزارتخانه لازم و ملزوم همدیگرند.

* جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی

اسلامی؛ مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات دانست و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظر های خوبی در مسایل مشترک رسیده اند. دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صمت احصاء نمودیم.

* نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی به وزارت صمت سپرده شد

اسلامی بیان کرد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد که قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شد که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.

* ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت

وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت وزارت صمت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل روغن موتور در پایانه‌ها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد، ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

در این نشست مشترک که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در مورد مهمترین مسائل و محورهای همکاری دو وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.