تقاضای شدید برای خرید خودروهای برقی در آمریکا

0

 اقتصاد خودرو-خودروسازان آمریکایی روز پنجشنبه از افزایش شدید فروش سه ماهه خود به دلیل تقاضای شدید برای مدل‌های شاسی بلند و برقی خبر دادند.

این خودروسازان همچنین به ادامه روند افزایشی فروش در سال 2022 اشاره کردند چرا که افراد بیشتری به اتوموبیل های شخصی و مدل های جدید خودروهای الکتریکی(EV)  روی می آورند.

نرخ پایین بهره، انگیزه های دولتی و ترجیح به استفاده از حمل و نقل خصوصی درپی شیوع کرونا و همه گیری بیماری کووید_19، تقاضا برای اتومبیل را حتی با وجود افزایش قیمت به علت کمبود جهانی تراشه تقویت کرده است.

افزایش قیمت خودرو باعث افزایش سودآوری برای خودروسازان که همچنین سرمایه گذاری در تولید خودروهای برقی را افزایش داده اند، شده است.

شرکت جنرال موتورز (GM.N) اعلام کرد که مدل برقی شورولت بولت رکورد فروش سه ماهه دوم را  با 31 درصد از کل فروش شورولت به ثبت رسانده است،  در حالی که فروش مدل های شاسی بلند بیوک آن 86 درصد افزایش یافته است.

الین باکبرگ، اقتصاددان ارشد جنرال موتورز ، گفت: ما انتظار داریم تقاضای زیاد در نیمه دوم سال جاری و تا سال 2022 ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته، خودروساز شماره یک آمریکا بودجه تولید خودروهای برقی خود را تا سال 2025 به 35 میلیارد دلار افزایش داد.

*آرش خضر حیدری

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=4805

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.