ثبت زمینی دمای گرمترین منطقه کره زمین توسط گروهی از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی با همکاری کلوپ ملی سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

متخصصین و پژوهشگران ایرانی با همکاری کلوپ سافاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی، برای نخستین بار داده های هواشناسی در بیابان لوت به عنوان یکی از گرمترین نقاط کره زمین را به صورت زمینی ثبت کردند.

0

به گزارش”اقتصادخودرو” به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد روز دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ به مناسبت گرامیداشت زنده یاد پروفسور محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای نوین ایران و ششمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت با حضور ١١ نفر از اساتید دانشگاه ها و متخصصین و پژوهشگران سازمان هاي مختلف و همراهي سه نفر از اعضاي كلوپ سافاري حوزه اتومبيلراني كانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان خراسان جنوبي آغاز شد.

این گروه به مدت ٢٤ ساعت در میراث جهانی بیابان لوت و ریگ یلان مستقر بودند تا برای نخستین بار دمای یکی از داغترین مناطق کره زمین را به صورت زمینی اندازه گیری کرده و به ثبت برسانند. نتایج این بررسی ها در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته تا پس از بررسی توسط اساتید و کارشناسان این حوزه به اطلاع عموم برسد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=25652

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.