جذابیت و استقبال مردم دنیا از هنرهای سنتی ایران در سفر زمینی هنرمند خراسانی به ۱۰ کشور دنیا

شهود هنرمند خراسانی در سفر به 10 کشور دنیا: مردم دنیا از هنرهای سنتی، موسیقی و فرهنگ ایران استقبال می کنند و برایشان جذابیت ویژه ای دارد.

0

اقتصادخودرو-به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، حامد مطرانلویی سرپرست گروه موسیقی چیکسای و یکی از نمایندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس ایتالیا که سفر زمینی خود به ۱۰ کشور دنیا را 30 فروردین امسال با شعار «هنر برای صلح و دوستی بین جهانیان» از محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با حمایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آغاز کرد، در مسیر کشور ایتالیا به یونان و همزمان با نوزدهمین روز این سفر، گفت: در این سفر با استقبال مردم شهرها و کشورهای مسیر، از تولیدات صنایع دستی و موسیقی ایران مواجه شدم.

او که در این سفر یک ماهه جاده های ترکیه، بلغارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلواکی، ایتالیا، فرانسه، آلمان و یونان، را طی می کند، اظهار داشت: در مسیر 12 هزار کیلومتری این پیمایش بین المللی و گذر از 10 کشور دنیا، با هدف مقابله با ایران هراسی و به منظور معرفی شایسته ظرفیت های گردشگری، هنر و تمدن غنی کشورمان، کتابچه ها و اقلام فرهنگی و هنرهای سنتی خراسان شمالی را توزیع و تلاش کردم تا مردم دیگر کشورها را برای سفر به ایران ترغیب کنم.

مطرانلویی، در ادامه درباره حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی فلورانس که قدیمی ترین نمایشگاه این حوزه در جهان شناخته می شود و از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت 1402 به مدت یک هفته در ایتالیا برگزار شد، گفت: در مدت برگزاری نمایشگاه، آلات و ادوات موسیقی ایرانی و صنایع دستی و هنرهای سنتی استان خراسان شمالی از جمله گلیم، سفره کردی، شال کرمانجی، روسری پشمی، کیف‌های صنایع‌دستی، پاپوش، البسه و چاروق را به معرض نمایش و فروش گذاشتم و در کنار آن، جاذبه های منحصر به فرد استان و کشور را به بازدید کنندگان و علاقه مندان معرفی کردم.

این هنرمند خراسانی، پس از ایتالیا به فرانسه و سوئیس رفت. در مسیر بازگشت نیز مجدداً به جنوب کشور ایتالیا بازگشت تا به یونان سفر کند.

جذابیت و استقبال مردم دنیا از هنرهای سنتی ایران در سفر زمینی هنرمند خراسانی به ۱۰ کشور دنیا

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38323

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.