جنرال موتورز جایگاه تویوتا را تصاحب کرد

شرکت خودروسازی جنرال موتورز در سال ۲۰۲۲ جایگاه اول را در فروش خودرو در ایالات‌متحده نسبت به تویوتا موتورز بدست آورد.

0

 اقتصادخودرو-شرکت جنرال موتورز روز چهارشنبه افزایش ۲.۵ درصدی در فروش خودروهای جدید ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ را ثبت کرد.

جنرال موتورز که در پایان سال ۲۰۲۱ برای اولین‌بار از سال ۱۹۳۱ جایگاه خود را به عنوان برترین خودروساز ایالات‌متحده از دست داد، اعلام کرد که فروش سالانه آن به دو میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۸ خودرو در سال گذشته افزایش یافته و فروش سالانه دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۵۸ دستگاه تویوتا را پشت سر گذاشته است.

کمبود موجودی، ناشی از افزایش هزینه‌های مواد و کمبود مداوم تراشه، به سال ۲۰۲۲ سرازیر شد و تولید در بسیاری از خودروسازان، به ویژه برندهای آسیایی را با مشکل مواجه کرد و قیمت خودرو و کامیون را بالا نگه داشت. تویوتا در میان خودروسازانی بود که به شدت آسیب دید و این خودروساز را مجبور کرد تا هدف تولید تمام سال خود را در نوامبر کاهش دهد. داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که فروش شاسی‌بلندهای این شرکت که یک بخش مهم است، در سال ٢٠٢٢ به میزان ۸.۶ درصد کاهش یافت.

هیوندای موتور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در سال گذشته ۷۲۴ هزار دستگاه خودرو فروخته که دو درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، مشاوران صنعت اظهار کردند که پیش‌بینی می‌شود که فروش خودرو در ایالات‌متحده در سال گذشته در کل صنعت حدود ۱۳.۹ میلیون دستگاه باشد که هشت درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ و ۲۰ درصد نسبت به اوج در سال ۲۰۱۶ کاهش داشته است. برخی از ناظران صنعت نیز نگران هستند که افزایش قیمت توسط خودروسازان به منظور کاهش فشارهای تورمی و افزایش نرخ بهره بر فروش خودروهای جدید در سال جدید تأثیر بگذارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=34439

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.