خداحافظی با شورلت کامارو

شورلت اعلام کرد که سال آینده تولید مدل کامارو را متوقف می‌کند. آخرین سری از کامارو با امکاناتی ویژه ساخته می‌شود و با نام «سری کلکسیونر‌» فروخته خواهد شد.

0

اقتصادخودرو-جنرال موتورز اولین نسل کامارو را سال ۱۹۶۶ و پس از موفقیت فورد موستانگ تولید کرد. کامارو در دهه هفتاد با موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی به شهرت جهانی رسید و در دهه‌های بعد رقابتش با موستانگ از موضوعات جذاب برای علاقه‌مندان خودرو بود.

شورلت تولید کامارو را پس از ساخت چهار نسل در سال ۲۰۰۲ متوقف کرد، اما با معرفی مدلی جدید از سال ۲۰۱۰ دوباره آن را به محصولاتش اضافه کرد. مدلی که اکنون تولید می‌شود ششمین نسل ماشین است که ۹ سال پیش معرفی شد.

اقتصادخودرو

با توقف تولید کامارو، فورد موستانگ تنها مدل اسپرت بنزینی آمریکایی در بازار است. فورد سال گذشته نسل جدیدی از موستانگ به بازار عرضه کرد که فقط با موتور بنزینی تولید خواهد شد و قرار نیست مدل الکتریکی داشته باشد. تولید دوج چلنجر، رقیب دیگر کامارو و موستانگ هم به زودی متوقف خواهد شد.

استلانتیس، مالک کارخانه دوج، کانسپتی از یک مدل الکتریکی نمایش داده که قرار است جایگزین چلنجر شود. شورلت می‌گوید هنوز برنامه‌ای برای عرضه یک مدل الکتریکی از کامارو ندارد، اما اطمینان داده که داستان کامارو هنوز تمام نشده است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37193

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.