خیز جیلی برای خرید آستون مارتین

جیلی، خودروساز چینی با افزایش سهام خود در شرکت آستون مارتین برای خرید این کارخانه آماده می‌شود.

0

اقتصادخودرو-آستون مارتین هفته گذشته اعلام کرد که جیلی سهم خود از این شرکت را از ۷.۶ درصد به ۱۷ درصد افزایش خواهد داد. به این ترتیب جیلی پس از لارنس استرول، میلیاردر کانادایی و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، سومین سهامدار اصلی کارخانه خواهد شد.

آستون مارتین، خودروساز انگلیسی با صد سال قدمت از مشهورترین نام‌ها در صنعت خودرو است. اما این کارخانه سال‌ها است با مشکلات مالی دست به گریبان است. این شرکت تاکنون هفت بار ورشکست شده و مدیریتش بارها دست‌ به دست شده است. تازه‌ترین تلاش برای نجات آستون مارتین در سال ۲۰۲۰ آغاز شد که لارنس استرول با تشکیل گروهی از سرمایه‌گذاران شرکت را از ورشکستگی نجات داد.

آستون مارتین در سه سال گذشته همچنان زیان‌ده بوده و دو مدیر عوض کرده است. این شرکت می‌گوید امسال هم امیدی به کسب سود ندارد، اما امیدوار است با استقبال از مدل شاسی‌بلند DBX و بازپرداخت بدهی‌ها سال آینده وضعیتش بهتر شود.

سال گذشته صندوق سرمایه‌گذاری عربستان با تزریق ۶۵۰ میلیون پوند (حدود ۸۰۰ میلیون دلار) شرکت را سرپا نگه‌ داشت. ارزش معامله اخیر با جیلی ۲۳۴ میلیون پوند (۲۹۱ میلیون دلار) برآورد می‌شود.

جیلی تعهد داده که تا یک سال سهمش از آستون مارتین را از ۲۱ درصد بیشتر نکند. اما به نظر می‌رسد این شرکت که مجموعه‌ای از خودروسازان اروپایی از جمله لوتوس، ولوو، پل‌استار و اسمارت را در زیرمجموعه‌ دارد، می‌خواهد آستون مارتین را هم به کلکسیون خود اضافه کند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38893

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.