رقیب تسلا به بازار می آید

حرکت برق‌آسای هندی‌ها در صنعت خودروسازی، تاتا موتورز رقیبی برای تسلا می‌سازد.

0

به گزارش اقتصاد خودرو_ شرکت تاتا موتورز در نظر دارد خودروهای برقی با حداقل برد ۵۰۰ کیلومتر و ویژگی‌های فناوری پیشرفته را روانه بازار کند که خریداران در هند و فراتر از آن را هدف قرار می‌دهد.

این شرکت در رویدادی در بمبئی گفت که اولین خودروهایی که با استفاده از پلتفرم جدید ساخته شده‌اند باید در سال ۲۰۲۵ عرضه شوند.

تاتا در تلاش است تا خود را در کنار خودروسازان جهانی قرار دهد که میلیاردها دلار برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) سرمایه‌گذاری می‌کنند که اهداف سخت‌گیرانه‌تر تغییرات آب و هوایی و کاهش کربن را برآورده می‌کنند.

در حال حاضر مدل ۳ تسلا می‌تواند بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ کامل طی کند.

چاندراسکاران، رئیس شرکت تاتا موتورز گفت: «ما تمام سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک را که نه تنها برای تسریع پذیرش، بلکه برای رهبری کل این حرکت ضروری است، انجام داده‌ایم. هدف ما این است که در نهایت جهانی شویم.»

عرضه خودروهای برقی در دستور کار نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای کاهش کربن قرار  دارد و دولت او میلیاردها دلار مشوق به شرکت‌ها برای ساخت خودروهای برقی و اجزای آنها در محل ارائه می‌دهد.

تا سال ۲۰۳۰، هند می‌خواهد مدل‌های الکتریکی ۳۰ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل دهند. چاندراسکاران گفت که انتظار دارد تاتا موتورز تا سال ۲۰۳۰ از هدف ۳۰ درصدی بدون ارائه ارقام فراتر رود.

همچنین تاتا انتظار دارد تولید سالانه خودروهای برقی را در سال مالی جاری به بیش از ۸۰۰۰۰ دستگاه برساند که نشان دهنده رشد چهار برابری نسبت به سال قبل است.

سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ مدل EV را تا مارس ۲۰۲۶ عرضه کند و حدود ۲ میلیارد دلار در معماری جدید خودرو، فناوری و زیرساخت‌های مرتبط سرمایه‌گذاری کند.

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=16630

منبع همشهری آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.