سانگ‌یانگ تغییر نام داد

سانگ‌یانگ، خودروساز ورشکسته کره‌ای با نامی تازه به صنعت خودرو برمی‌گردد. این کارخانه با نام جدید کی‌جی موتورز در نمایشگاه سئول شرکت کرد و کانسپت‌هایی از محصولات آینده‌اش را نمایش داد.

0

اقتصادخودرو-سانگ‌یانگ تحت مالکیت کارخانه هندی ماهیندرا سال‌ها زیان‌ده بود و در سال ۲۰۲۰ وقتی ماهیندار از حمایت مالی شرکت دست برداشت، اعلام ورشکستگی کرد. قرار بود سانگ‌یانگ به یک خودروساز دیگر کره‌ای به نام ادیسون ‌موتورز فروخته شود، اما آن معامله سر نگرفت و پارسال سانگ‌یانگ توسط کنسرسیومی به رهبری گروه صنعتی KG به قیمت ۹۰۰ میلیارد وون (حدود ۷۳۰ میلیون دلار) خریداری شد.

مدیران KG می‌گویند نام سانگ‌یانگ طرفداران زیادی داشت و تغییر نام کارخانه تصمیم ساده‌ای نبود. از طرف دیگر نام شرکت به خاطر بحران‌های پیاپی اعتبارش را از دست داده بود و در نهایت مدیران متقاعد شدند اسم تازه‌ای انتخاب کنند.

مدل جدید کی‌جی موتورز یک نمونه الکتریکی از شاسی‌بلند تورس (Torres) کارخانه است که با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۲۰ کیلومتر حرکت کند و قیمتش حدود ۳۰ میلیون وون (حدود ۲۳ هزار دلار) است. کی‌جی موتورز همچنین در نمایشگاه سئول سه شاسی‌بلند دیگر هم نمایش داد که قرار است تا قبل از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شوند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37780

توسط فرامرز عبدالهی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.