شاسی‌بلند اسمارت در بازار اروپا و چین

اسمارت دومین مدل جدید خود را سال آینده به بازار اروپا و چین عرضه می‌کند. این ماشین که یک شاسی‌بلند الکتریکی است، در چین تولید شده و از آنجا به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

0

اقتصادخودرو-اسمارت در سال ۱۹۹۴ و با مشارکت کارخانه دایملر و شرکت‌ ساعت‌سازی سواچ برای ساخت ماشین‌های بسیار کوچک شهری تاسیس شد. این شرکت سال‌ها زیان‌ده بود و بالاخره در سال ۲۰۱۹ پنجاه درصد آن به جیلی، خودروساز چینی فروخته شد. اولین مدل تحت مدیریت جدید، یک شاسی‌بلند کوچک به نام 1# بود که سال گذشته رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اقتصاد خودرو

 

اقتصاد خودرو

مدل جدید که نامش 3# است، برخلاف مدل‌های پیشین اسمارت یک ماشین بزرگ است و با ماشین‌هایی نظیر فولکس‌واگن ID5 و تسلا مدل Y رقابت می‌کند. ماشین توسط بنز طراحی شده و بر روی پلتفرم جیلی ساخته می‌شود. از این پلتفرم پیش‌تر در مدل‌های دیگر زیرمجموعه جیلی نظیر ولوو و لوتوس هم استفاده شده است.

ماشین با الهام از مدل‌های الکتریکی بنز طراحی شده و شبیه به مدل کوچک‌تر 1# است. اتاق ماشین هم لوکس و اسپرت است. ویژگی مهم اتاق کنسول وسط است که ارتفاعی بالاتر از حد معمول دارد و باعث شده ماشین اسپرت‌تر شود.

قیمت و جزییات فنی ماشین شهریور امسال و همزمان با نمایشگاه مونیخ اعلام خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت ماشین حدود ۵۰ هزار دلار باشد. اسمارت یک مدل تقویت‌شده از این ماشین هم به بازار عرضه خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38652

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.