ظرفیت ۵ میلیارد دلاری بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: ظرفیت چهار تا پنج میلیارد دلاری بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای صنعتگران ایرانی وجود دارد.

0
اقتصادخودرو-آقای آرش محبی‌نژاد در نشست «رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» افزود: نمایشگاه «اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو» فرصتی فراهم کرد که قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی توانستند بزرگترین حضور نمایشگاهی ایرانی‌ها در یک کشور خارجی را رقم بزنند.
وی گفت: در این نمایشگاه چهار روزه در گام نخست ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه و قرارداد بین طرف‌های ایرانی و روسی منعقد شد که در این راستا و با گذشت چند ماه از آن رویداد و با وجود همه دشواری‌ها و مشکلات، چند تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شده و همکاری‌ها آغاز شده است.
محبی‌نژاد اضافه کرد: واکاوی این بازار بزرگ نشان می‌دهد ظرفیت چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در این کشور برای ایرانی‌ها وجود دارد.
وی، یکی از مشکلات اصلی فراروی صادرکنندگان را، اختلاف ارز آزاد و نیمایی برشمرد که موجب محقق نشدن جهش صادراتی خواهد شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور همچنین خواستار ارائه مشوق‌های صادراتی به فعالان خودروسازی و قطعه‌سازی در راستای تقویت حضور در بازار بزرگ روسیه شد.
وی گفت: حضور مسئولان و صنعتگران روسی در کشورمان برای بازدید از زیرساخت‌ها، امکانات و پتانسیل‌های صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی ایران بسیار مهم است و می‌تواند تسریع‌کننده صادرات خودرو و قطعات به این کشور باشد.
محبی‌نژاد همچنین راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در روسیه را برای تحقق اهداف صادراتی یاد شده و توسعه تعاملات صنعتی فیمابین دو کشور موثر ارزیابی کرد که در دستور کار قرار دارد.
وی از آغاز صادرات صندلی خودرو و همچنین ECU (کامپیوتر خودرو) به روسیه خبر داد که جزئی از تفاهم‌های ۷۰۰ میلیون یورویی دو کشور در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو در تابستان گذشته بود.
گفتنی است؛ مسکو پایتخت روسیه با برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) میزبان خودروسازان، قطعه‌سازان و صنعتگرانی از کشور‌های روسیه، ایران، ترکیه، چین و برخی دیگر از کشور‌ها بود.
این نمایشگاه با حضور سفیر ایران در روسیه، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد که در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد.
در این دوره از نمایشگاه ۱۲ تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو امضا شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35437

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.