لزوم به روزرسانی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در تهران

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: اگر تابلو‌های هدایت مسیر به اندازه کافی باشد، راننده مسیریابی درستی انجام می‌دهد.

0

اقتصادخودرو-سرهنگ مصطفی زینی وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به تابلو‌های هدایت مسیر راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران اظهار کرد: تهیه، نصب و جانمایی تابلو‌ها بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: یک سری معابر جدیدا احداث شده که نیازمند تابلو‌های راهنمایی و رانندگی است و تابلو‌هایی هم که قبلا در بزرگراه‌ها بوده نیازمند تغییر و توسعه است و باید تابلو‌ها به روزرسانی شود.

سرهنگ زینی وند اضافه کرد: اگر در یک معبر یا بزرگراه نقص تابلویی وجود دارد قطعا به شهرداری تهران اعلام می‌شود تا در دستور کار قرار دهند اولویت اصلی ما تابلوهای هدایت مسیر به ویزه تابلو‌ها در معابر بزرگراهی است، زیرا هنگام شب این تابلو‌ها نقش ویژه‌ای در کاهش تصادفات دارند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران یادآور شد: تابلو‌های هدایت مسیر در تصمیم گیری به موقع رانندگان هم نقش فراوانی دارند یعنی اگر تعداد تابلوها به اندازه کافی باشد، راننده مسیریابی درستی انجام می‌دهد و از انجام دنده عقب‌ها کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد:  متاسفانه بدلیل عدم دقت به این موضوع مهم در زمان کاشت درختان و سایر پوشش‌های گیاهی در حاشیه و یا میانه معابر همواره شاهد هستیم که برخی از این تابلو‌ها بواسطه محصور شدن در پشت شاخ و برگ درختان کارکرد خود را از دست می‌دهند و رانندگان بخصوص رانندگان نا آشنا به مسیر برای مسیریابی درست با مشکل مواجه می‌شوند.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=34335

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.