لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز در شانگهای رونمایی شد

مایباخ، زیرمجموعه بسیار لوکس مرسدس-بنز اولین مدل الکتریکی خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. این ماشین که براساس بنز EQS شاسی‌بلند ساخته شده، قرار است در کارخانه بنز در آمریکا تولید شود و زمستان به بازار عرضه می‌شود.

0

اقتصادخودرو-ظاهر مایباخ EQS با بدنه دو رنگ، طرح جدید جلوپنجره و رینگ‌هایی که ویژه مایباخ طراحی شده از شاسی‌بلند بنز EQS لوکس‌تر شده است. اما تفاوت اصلی این دو مدل در اتاق است. مایباخ دو صندلی عقب دارد که می‌توان آن‌ها را خواباند. دو میز تاشو، یک یخچال و دو گیلاس بین دو صندلی قرار دارد. هوای اتاق به طور مرتب تصفیه می‌شود و بنز یک عطر ویژه مایباخ ساخته که اتاق را خوشبو می‌کند.

اقتصاد خودرو

اقتصاد خودرو
 

برای نمایشگری که سراسر داشبورد را پوشانده، گرافیک متفاوتی از مدل‌های بنز طراحی شده است. مایباخ EQS به خاطر الکتریکی بودن کاملا بی‌صدا است، اما برای ماشین صدای ویژه‌ای طراحی شده که متناسب با سرعت و شتاب تغییر می‌کند. این صدا را می‌توان با سیستم صوتی سه بعدی که پانزده بلندگو دارد برای سرنشینان پخش کرد.

همچنین کمک‌فنرهای مایباخ تغییر داده شده تا سواری ماشین از بنز EQS نرم‌تر شود. مایباخ EQS دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۶۴۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. بنز می‌گوید ماشین با هر بار شارژ تا حداکثر ۶۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

مایباخ EQS از اولین ماشین‌های بسیار لوکس الکتریکی است که به بازار می‌آید. رولزرویس قرار است امسال یک کوپه الکتریکی رونمایی کند و فروش اولین بنتلی الکتریکی از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

اقتصاد خودرو

اقتصاد خودرو

مایباخ EQS سومین مدل مایباخ است. بنز می‌گوید فروش مایباخ سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشت و به ۲۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. نیمی از مدل‌های مایباخ در چین فروخته می‌شود و آمریکا هم از بازارهای بزرگ این مارک است. قیمت مایباخ EQS اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه ماشین بدون امکانات سفارشی ۲۰۰ هزار دلار باشد.

مایباخ یکی از سه زیرمجموعه محصولات گران‌ بنز است. AMG و کلاس G دو زیرمجموعه دیگر این بخش‌اند. فروش آنها از مدل‌های معمولی بنز کمتر است، اما سود بسیار زیادی دارند. بنز به تازگی استراتژی خود را تغییر داده و بر فروش ماشین‌های گران‌تر تمرکز کرده است. این کارخانه می‌گوید در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۹۲ هزار دستگاه ماشین از این سه زیرمجموعه فروخته است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37805

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.