ورود دوباره شورای رقابت به بازار انحصاری خودرو

­مدیر روابط عمومی مركز ملی رقابت گفت: شورای رقابت دوباره به یكی از كارهای خود یعنی توجه به بازار انحصاری خودرو وارد می‌شود.

0
اقتصادخودرو-آقای سپهر دادجوی توكلی افزود: كاركرد شورای رقابت,‌ شناسایی بازارهای انحصاری و ایجاد شفافیت در اقتصاد است.
وی اضافه کرد: چند بار در سال‌های مختلف كار كارشناسی خودرو به شورای رقابت واگذار و بعد از این شورا منفك شده است.
مدیر روابط عمومی مركز ملی رقابت گفت: بر اساس مصوبه جلسه ۶۳ شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تاریخ ۲۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰ به مدت یكسال قیمت‌گذاری و دستوالعمل‌های مربوط به قیمت خودرو از اختیار شورای رقابت خارج و تصمیم گیری مربوط به بازار خودرو به وزارت صمت سپرده شد.
وی افزود: مهلت یكساله مصوبه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در تاریخ ۲۸ مهر ماه سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است.
توكلی ادامه داد: شورای رقابت با توجه به وظایف ذاتی خود در این حوزه ورود پیدا كرده نه از تاریخ ۲۸ مهر ماه سال جاری بلكه خیلی قبل‌تر از ابتدای دوره سوم شورای رقابت یعنی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ كارشناسان این شورا راجع به بازار خودرو ضمن رصد و پایش، مطالعه و كار كارشناسی انجام داده اند.
وی گفت: آنچه كه اكنون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته با توجه به التهابات بازار خودرو تشكیل كارگروه تخصصی خودرو در این شوراست.
مدیر روابط عمومی مركز ملی رقابت گفت: از زمان به پایان رسیدن تاریخ مصوبه شورایعالی اقتصادی سران قوا مبنی بر خارج شدن قیمت‌گذاری و دستوالعمل‌های مربوط به قیمت خودرو از اختیار شورای رقابت به مدت یكسال، شورای رقابت وارد تدوین دستور العمل كارگروه تخصصی خودرو شده است.
وی  افزود: این دستور العمل پس از تدوین در جلسه ۵۳۳ شورای رقابت مورد رای گیری قرار گرفته و مصوب شده است.
توكلی ادامه داد: با این وجود شورای رقابت دوباره به نوعی به یكی از كارهای خود یعنی توجه به بازار انحصاری خودرو وارد می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35116

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.