چری TJ-۱ رسماً رونمایی شد

چری در مراسم موسوم به «شب چری» سرانجام از شاسی‌بلند TJ-۱ رونمایی کرد.

0

اقتصادخودرو-چری در مراسم موسوم به «شب چری» سرانجام از شاسی‌بلند TJ-۱ رونمایی کرد. این شاسی‌بلند جثه کوچکی دارد و برای دوستداران آفرود توسعه پیدا کرده است. نکته جالب اینکه TJ-۱ نام نهایی این مدل نیست و چری از عموم مردم درخواست کرده است تا برای آن اسمی مناسب انتخاب کنند! این خودرو با پیشرانه بنزینی و هیبریدی شارژی و در حد فاصل ژوئن تا آگوست امسال وارد بازار خواهد شد.

در نمای بیرونی، چری TJ-۱ طراحی جعبه‌ای‌شکلی دارد. جلوپنجره این شاسی‌بلند آفرودی به رنگ مشکی بوده و نام چری با حروفی بزرگ روی آن درج شده است. همانند برخی از مدل‌های جدید کره‌ای، چراغ‌های این خودرو نیز دو‌تکه هستند و روشنایی اصلی توسط چراغ‌های موجود در طرفین سپر تأمین می‌شود.

آورده جدید چری ابعادی برابر با ۴۵۱۵/۱۸۶۵/۱۶۸۰ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن ۲۶۷۵ میلی‌متر است. ستون‌های این خودرو مشکی هستند، به همین خاطر در نمای جانبی، سقف آن حالتی معلق دارد. در این نما، دستگیره‌های در کشویی و رینگ‌های چند‌پره نیز جلب‌توجه می‌کنند. بد نیست اشاره کنیم در نمای عقب چراغ‌ها سرتاسری هستند و سپر اسپرت دو خروجی اگزوز را میزبانی می‌کند.

در داخل کابین با داشبوردی ساده روبه‌رو هستیم. چری روی این داشبورد ساده دو نمایشگر بزرگ و دکمه‌های آلومینیومی نصب کرده است. نمایشگر حاضر در قسمت میانی ابعادی برابر با ۱۴.۸ اینچ دارد و راننده می‌تواند آن را در حالت افقی یا عمودی تنظیم کند. مکمل عملکرد نمایشگر‌های چری TJ-۱ یک سیستم هداپ دیسپلی است که اطلاعات لازم را روی شیشه جلو به نمایش می‌گذارد. این شاسی‌بلند آفرودی در روی کنسول میانی خود پد مخصوصی برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه دارد.

مشخصات فنی چری TJ-۱

نسخه بنزینی از چری TJ-۱ به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است. در نسخه هیبریدی شارژی، یک موتور ۱.۵ لیتری در زیر کاپوت قرار دارد. این موتور با همکاری سامانه هیبریدی ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. چری مدعی است این نسخه از TJ-۱ مصرف سوختی برابر با ۱ لیتر دارد و در حالت تمام الکتریکی می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. درباره ظرفیت باتری چری TJ-۱ فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی میزان شارژ آن در عرض ۱۸ دقیقه، از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

سیستم اینفوتینمنت چری TJ-۱ به پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ مجهز است و از آپدیت از راه دور پشتیبانی می‌کند. این خودرو از سیستم تشخیص چهره نیز سود می‌برد و دارای فناوری خودران سطح ۲+ است. گرمکن و سردکن صندلی، ماساژور و سیستم صوتی ساخت شرکت سونی از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر این شاسی‌بلند جدید چینی هستند

گفتنی است چری امسال از لحاظ فروش وضعیت خوبی دارد؛ به‌طوری که از اول ژانویه تا ماه مارس مشتریان ۲۳۸,۱۳۳ دستگاه از تولیدات این شرکت را خریداری کرده‌اند. این رقم معادل ۳۸.۳ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37489

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.