کارخانه های نیسان در مکزیک به دلیل کمبود تراشه تعطیل شدند

0

اقتصاد خودرو– شرکت خودروسازی نیسان روز جمعه اعلام کرد که به مدت چند روز در ماه ژوئن سه کارخانه خود در مکزیک را به دلیل کاهش تولید در پی کمبود جهانی تراشه تعطیل خواهد کرد.

بر اساس اعلام نیسان، کارخانه شماره یک شهر آگوئاسکالینتس به مدت هفت روز در ماه ژوئن فعالیت خود را متوقف خواهد کرد و کارخانه شماره دو این شرکت در این شهر به مدت یک روز در همین ماه تعطیل خواهد بود. این شرکت جزئیات مربوط به تاریخ تعطیلی را اعلام نکرد.

در عین حال، این شرکت از تعطیلی موقت کارخانه CIVAC خود در ایالت مورلوس خبر داد و اعلام کرد که عملیات تولید در این کارخانه به مدت هفت روز در ماه ژوئن متوقف خواهد بود. تاریخ این تعطیلی نیز اعلام نشد.

این شرکت در یک بیانیه کوتاه به رویترز گفت: ما همچنان به کاهش تولید ادامه خواهیم داد تا تاثیرات ناشی از کمبود تراشه در صنعت خودرو را به طور محلی و جهانی به حداقل برسانیم.

نیسان همچنین تأکید کرد که این شرکت در آینده برای جبران تولید از دست رفته تلاش خواهد کرد.

کارخانه شماره یک شهر آگوئاسکالینتس مدل های مختلف نیسان از جمله ورسا، کیکس و مارس را مونتاژ می کند و کارخانه شماره 2 مدل Sentra و کارخانه سیواک CIVAC وانت های پیکاپ را مونتاژ می کنند.

طبق داده های سازمان آمار ملی مکزیک، طی چهار ماه اول سال جاری میلادی، نیسان پس از ژنرال موتورز، دومین مجموعه بزرگ مونتاژ خودرو در این کشور بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=3903

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.