کوپه استیشن ب‌ام‌و

ب‌ام‌و در جشنواره خودروهای کلاسیک «ویلا د استه» (Villa d’Este) در ایتالیا یک مدل اسپرت رونمایی کرد. نام این ماشین تورینگ کوپه است و ب‌ام‌و می‌گوید تنها همین یک دستگاه از آن ساخته می‌شود.

0

اقتصادخودرو-تورینگ کوپه براساس مدل Z4 ب‌ام‌و ساخته شده است. برخلاف Z4 که تنها به صورت روباز ساخته می‌شود، تورینگ کوپه یک استیشن است. ماشین‌های دو در استیشن «شوتینگ بریک» نام دارند.

این نام از کالسکه‌هایی گرفته شده که در قرن نوزدهم برای جا‌به‌جا کردن شکارچیان تفریحی استفاده می‌شد. در اوایل قرن بیستم شرکت‌هایی که ماشین‌های تک و سفارشی می‌ساختند، این نام را برای ماشین‌های دو در استیشن استفاده کردند.

اقتصاد خودرو

 

جلوی ماشین به جز تغییراتی جزیی در جلوپنجره تقریبا هیچ فرقی با Z4 ندارد. ظاهر اتاق هم نسبت به Z4 دست‌ نخورده، اما تودوزی چرم مرغوب آن را نسبت به مدل روباز ب‌ام‌و لوکس‌تر کرده است. بخش عقب ماشین هم با چرم پوشانده شده و کیف‌هایی توسط یک تولیدکننده چرم لوکس ایتالیایی برای صندوق عقب ساخته شده است.

اقتصاد خودرو

 

اقتصاد خودرو

 

ب‌ام‌و اطلاعاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد موتور شش سیلندر ماشین ۳۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ ب‌ام‌و Z4 با این موتور ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

Z4 محصول پروژه مشترک ب‌ام‌و با تویوتا است که در نتیجه آن تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و Z4 طراحی و تولید شد. هر دو ماشین توسط کارخانه ماگنا در اتریش ساخته می‌شود. برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که در صورت استقبال بازدیدکنندگان و رسانه‌ها از ب‌ام‌و تورینگ کوپه، کارخانه آلمانی ممکن است تعداد محدودی از این ماشین تولید کند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38823

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.