ماشین الکتریکی که شارژ نمی‌خواهد

یک شرکت سوئیسی به نام نانو فلوسل قصد دارد ماشین‌ الکتریکی بسازد که به جای استفاده از باتری‌های معمول از فرآیندی متفاوت برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند.

0

اقتصادخودرو-تکنولوژی که نانو فلوسل برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند «باتری جریان» نام دارد. در این فن‌آوری الکتریسیته در مایعی ذخیره شده و در دو باک جدا نگهداری می‌شود، سپس در یک فرآیند شیمیایی آزاد شده و به موتور فرستاده می‌شود.

کوانتینو + اقتصادخودرو

در حال حاضر ماشین‌های الکتریکی برای شارژ باتری‌هایشان نیاز به زمان طولانی دارند. اما ماشین‌هایی که از «باتری جریان» استفاده می‌کنند مانند ماشین‌های بنزینی و گازوییلی در چند دقیقه سوخت‌گیری می‌کنند. موادی هم که در این فن‌آوری استفاده می‌شود از باتری‌های کنونی ارزان‌تر است و محیط زیست را کمتر آلوده می‌کند. نانو فلوسل در سال ۲۰۱۶ چند کانسپت را که با این فن‌آوری ساخته بود در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داد. یکی از این مدل‌ها ماشین اسپرتی به نام کوانتینو ۲۵ است که دو باک ۱۵۰ لیتری در کف ماشین دارد. ماشین با هر بار پر کردن این باک‌ها تا ۲۰۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند. حداکثر سرعت ماشین ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش زیر سه ثانیه اعلام شده است.

کوانتینو + اقتصادخودرو

بزرگ‌ترین نقطه ضعف فن‌آوری «باتری جریان» تعداد کم ایستگاه‌های سوخت‌گیری است. درباره کارایی این باتری‌ها هم تردیدهایی مطرح شده است. اما دو سال پیش نانو فلوسل اعلام کرد که ۵۰۰ هزار کیلومتر آزمایش کوانتینو ۲۵ نشان داده این فن‌آوری قابل اتکا است و تعمیر و نگهداری ماشین هم ساده است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=34339

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.