معرفی امکانات مدل‌های آینده پژو

پژو ایده‌ای از مدل‌های الکتریکی آینده خود را در قالب یک کانسپت در نمایشگاه لوازم الکتریکی لاس‌وگاس نمایش داد. اولین مدل پژو که با الهام از این کانسپت ساخته می‌شود، در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

0

اقتصادخودرو-این کانسپت که نامش اینسپشن (Inception) است، سدانی بزرگ با ظاهری اسپرت است. پژو می‌گوید اینسپشن به طور مستقیم مدل خاصی را نمایش نمی‌دهد، بلکه مجموعه‌ای از ایده‌هایی است که فرم و امکانات مدل‌های آینده پژو را نشان می‌دهد، از جمله نمای جلوی ماشین و فرم بدنه که با خطوط تیز و زاویه‌دار طراحی شده است.

پژو + اقتصادخودرو

کانسپت پژو + اقتصادخودرو

اینسپشن از پلتفرمی استفاده می‌کند که گروه خودروسازی استلانتیس، مالک پژو برای مدل‌های بزرگ این گروه ساخته است. آلفارومئو، کرایسلر، دوج و جیپ، دیگر اعضای استلانتیس هم از این پلتفرم برای ساخت ماشین‌های الکتریکی استفاده خواهند کرد.

کانسپت پژو دو موتور الکتریکی دارد که مجموع قدرتش ۶۸۰ اسب بخار است. پژو می‌گوید ماشین می‌تواند با هر بار شارژ تا ۸۰۰ کیلومتر حرکت کند و شارژ باتری‌ها آنقدر سریع است که در پنج دقیقه برای ۱۰۰ کیلومتر حرکت الکتریسیته ذخیره می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت اینسپشن کمتر از سه ثانیه اعلام شده است.

پژو اینسپشن + اقتصادخودرو

پژو نوآوری‌های زیادی در اتاق ماشین نمایش داده است، از جمله فرمان که مستطیلی با چهار فضای دایره‌ای شکل است. راننده با حرکت دادن انگشت دور این دایره‌ها بخش‌های مختلف ماشین را کنترل می‌کند. راننده می‌تواند تعیین کند که هر دایره‌ کدام بخش خودرو را کنترل کند. این فرمان که پژو آن را هایپراسکوئر نامیده، پیش از سال ۲۰۳۰ در مدل‌های کارخانه عرضه خواهد شد.

اینسپشن با سیستم خودران در سطح ۴ ساخته شده است. در این سطح، ماشین در اکثر مواقع می‌تواند بدون نیاز به راننده حرکت کند. در این حالت فرمان اینسپشن تا شده و داخل داشبورد قرار می‌گیرد.

پژو در دو سال آینده پنج مدل الکتریکی به بازار عرضه می‌کند و از سال ۲۰۳۰ به بعد همه مدل‌هایش الکتریکی خواهد بود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=34691

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.