تبدیل ماشین‌های بنزینی تویوتا به الکتریکی

تویوتا در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو در توکیو، دو مدل قدیمی‌اش را نمایش داد که موتور الکتریکی و هیدروژنی دارند. بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن می‌گوید با این ماشین‌ها می‌خواهد نشان دهد که علاقه‌مندان به ماشین‌های قدیمی هم می‌توانند از انرژی‌های پاک استفاده کنند.

0

اقتصادخودرو-این دو تویوتا مدل کرولا سال ۱۹۸۶ هستند که با این که قدیمی‌اند، اما هنوز طرفدار دارند. یکی از این ماشین‌ها از موتور الکتریکی وانت تاندرا هیبرید استفاده می‌کند که قدرت زیادی ندارد، اما گشتاورش بالا است. باتری در عقب و به جای ردیف دوم صندلی گذاشته شده است. با این که ماشین الکتریکی است، ولی دنده دستی آن حفظ شده و برخلاف ماشین‌های الکتریکی راننده باید دنده عوض کند.

آکیو تویودا، مدیر کارخانه تویوتا هنگام رونمایی این دو ماشین گفت که اگر قرار باشد میزان تولید دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد، باید تبدیل موتورهای درون‌سوز ماشین‌های قدیمی به موتور الکتریکی را به طور جدی بررسی کرد. در ژاپن از هر بیست ماشین تنها یک ماشین جدید است و ماشین‌های قدیمی‌تر اکثرا موتور بنزینی یا دیزل دارند.

تویوتا اعلام کرده که در ساخت ماشین‌های الکتریکی بیش از هفتاد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدفش این است که در سال ۲۰۳۰  فروش ماشین‌های الکتریکی‌اش دست‌کم سه میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باشد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35139

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.