سوزوکی از اولین مدل الکتریکی خود رونمایی کرد

سوزوکی در نمایشگاه خودروی هند کانسپتی از اولین مدل الکتریکی خود رونمایی کرد. این کانسپت که نامش eVX است، قرار است مبنایی برای ساخت مدلی باشد که سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

0

اقتصادخودرو-به جز ظاهر ماشین جزییات زیادی درباره این شاسی بلند الکتریکی منتشر نشده است. سوزوکی می‌گوید باتری ماشین ۶۰ کیلو وات ساعت است و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۵۰ کیلومتر حرکت کند. کارخانه همچنین میگوید از تجربهاش در ساخت ماشینهای آفرود در طراحی این مدل استفاده کرده است. از این گفته کارخانه این طور برداشت شده که شاسی بلند الکتریکی برای حرکت در جاده‌های ناهموار آماده است.

اقتصادخودرو

سوزوکی برای eVX پلتفرمی طراحی کرده که قرار است مبنای ساخت مدلهای دیگر الکتریکی این کارخانه هم باشد. این شرکت سال گذشته اعلام کرد که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در ساخت مدلهای الکتریکی و تولید باتری در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سوزوکی از طریق زیرمجموعه‌هایش کارخانه «ماروتی سوزوکی» از بازیگران اصلی صنعت خودروی هند است. ماروتی سوزوکی بزرگترین خودروساز هند است و تا سه سال پیش ۵۱ درصد بازار این کشور را در اختیار داشت. اکنون سهم این کارخانه از بازار هند ۴۱ درصد است.

اقتصادخودرو

مدیران ماروتی سوزوکی معتقدند دلیل کاهش سهم‌شان نداشتن مدلهای شاسی بلند کافی در محصولات کارخانه است. این شرکت همزمان با کانسپت الکتریکی eVX، دو مدل شاسی بلند جدید هم نمایش داد که یکی از آنها مدل چهار دری از سوزوکی جیمنی است که از مدلهای محبوب کارخانه در جهان است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35326

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.