رونمایی از اولین مدل هیبرید-الکتریکی لامبورگینی

لامبورگینی با معرفی جانشینی برای قوی‌ترین مدلش به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست. نام این مدل جدید رووئلتو (Revuelto) است که جانشین مدل آونتادور می‌شود. مدیر لامبورگینی می‌گوید با این ماشین دورانی تازه در کارخانه آغاز می‌شود و تا پایان دهه جاری میلادی همه مدل‌های لامبورگینی موتور الکتریکی خواهند داشت.

0

اقتصادخودرو-رووئلتو یک موتور دوازده سیلندر بنزینی و سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۰۰۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. ماشین می‌تواند ده کیلومتر با نیروی باتری‌هایش حرکت کند.

اقتصادخودرو

ظاهرا رووئلتو با الهام از مدل‌های دوازده سیلندر گذشته لامبورگینی طراحی شده است. رووئلتو فرم همیشگی ماشین‌های لامبورگینی را دارد، اما طرح چراغ‌هایش عوض شده است. اتاق ماشین مثل مدل‌ها دیگر لامبورگینی با الهام از کابین هواپیماهای جنگی طراحی شده است. اکثر کنترل‌ها روی فرمان هستند و یک نمایشگر هم جلوی صندلی کنار راننده است. میتیا بورکرت، مدیر طراحی لامبورگینی می‌گوید که تلاش کرده تا ماشین همزمان با اسپرت بودن امکانات رفاهی هم داشته باشد.

اقتصادخودرو

قیمت پایه رووئلتو ۵۰۰ هزار یورو (۵۴۰ هزار دلار) است و تولیدش از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود. لامبورگینی تا پایان سال آینده یک مدل هیبرید-الکتریکی از شاسی‌بلند اوروس هم تولید خواهد کرد. اولین مدل کاملا الکتریکی کارخانه قرار است در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه شود. این ماشین یک مدل کاملا جدید خواهد بود که گفته می‌شود برای بیشتر از دو سرنشین جا دارد. لامبورگینی در سال ۲۰۲۹ نسل جدیدی از شاسی‌بلند اوروس خواهد ساخت که آن هم کاملا الکتریکی است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37324

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.