رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E

مرسدس-بنز نسل جدیدی از کلاس E رونمایی کرد که آخرین مدل این کلاس است که با موتور درون‌سوز ساخته می‌شود. بنز می‌گوید دیگر مدل جدیدی بر روی پلتفرم بنزینی و دیزل عرضه نخواهد کرد و نسل بعدی کلاس E الکتریکی خواهد بود.

0

اقتصادخودرو-ظاهر نسل ششم کلاس E فرق بنیادی با نسل قبل ندارد و تفاوت در فن‌آوری‌های جدیدی است که به ماشین اضافه شده است. با اینکه جلوپنجره جدید کلاس E شبیه به مدل‌های الکتریکی بنز است، اما طراحان بنز تلاش کرده‌اند تا ماشین شبیه سدان الکتریکی EQE نباشد.

بنز در نسل جدید کلاس E بیشتر فن‌آوری‌های لوکس‌ترین مدلش‌، کلاس S، را ارائه کرده است. از جمله فن‌آوری خودرانی که در پارکینگ‌های طبقاتی پس از پیاده شدن سرنشینان ماشین را پارک می‌کند. ماشین مانند کلاس S سه نمایشگر دارد که یکی از آنها روبروی سرنشین کنار راننده است.

رونمایی از آخرین مدل بنزینی بنز کلاس E

اقتصاد خودرو
اقتصاد خودرو
 

امکان نمایش فیلم و بازی‌های ویدیویی به این نمایشگرها اضافه شده و سرنشینان می‌توانند از طریق دوربین روی داشبورد تماس تصویری بگیرند. ماشین با دوربین‌های داخل اتاق راننده را مرتب رصد می‌کند و اگر علائم خستگی نشان دهد به او هشدار می‌دهد.

همه مدل‌های کلاس E هیبرید یا هیبرید-الکتریکی هستند. قوی‌ترین مدل هیبرید-الکتریکی ۳۸۱ اسب بخار نیرو دارد و می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند. شارژ باتری‌های این مدل با شارژر سریع نیم ساعت طول می‌کشد.

اقتصاد خودرو

نسل جدید کلاس E در آلمان و چین تولید شده و زمستان آینده به بازار خواهد آمد. قیمت ماشین اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود ارزان‌ترین مدل حدود ۶۰ هزار دلار باشد. این ماشین با ب‌ام‌و سری ۵ رقابت می‌کند که قرار است نسل جدیدش ماه آینده رونمایی شود. آئودی A6 هم از رقیبان اصلی کلاس E است.

بنز تا پایان دهه جاری میلادی ۴۴ میلیارد دلار در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ تلاش خواهد کرد که همه مدل‌هایش را الکتریکی کند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38077

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.