جزییات تازه از مدل‌های آینده تسلا

ایلان ماسک، مدیر تسلا در جلسه سالانه با سهام‌داران اعلام کرد که تولید وانت سایبرتراک این کارخانه تا پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود. آقای ماسک همچنین از دو مدل جدید تسلا خبر داد که به گفته او تولید آنها با روشی انجام می‌شود که «یک سر و گردن بالاتر» از روش‌های کنونی در صنعت خودرو است.

0

اقتصادخودرو-سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. مراسم رونمایی به خاطر ظاهر نامتعارف ماشین و ترک برداشتن شیشه هنگام نمایش ضد‌ضربه بودنش خبرساز شد. با اینکه ظاهر ماشین با انتقادهایی روبرو شد، صدها هزار نفر در چند روز با پرداخت صد دلار برای خرید ماشین ثبت‌نام کردند. تسلا می‌گوید تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سایبرتراک با این روش پیش‌فروش شده است.

اقتصاد خودرو

 

قرار بود تولید ماشین اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شود، اما این تاریخ بارها به تاخیر افتاد. آقای ماسک در نشست هفته گذشته گفت طراحی بسیار نوآورانه ماشین باعث شد تولیدش کار سختی باشد و ساخت آن براساس خطوط تولید موجود امکان نداشت.

اطلاعاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نشده، اما تسلا هنگام رونمایی ماشین اعلام کرد که می‌توان آن را با یک تا چهار موتور سفارش داد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدلی که چهار موتور الکتریکی دارد کمتر از ۲.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل ۲۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده و تسلا می‌گوید با هر بار شارژ می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند.

 

اقتصاد خودرو

 

اقتصاد خودرو

 

آقای ماسک پیش‌بینی کرده که بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار سایبرتراک در سال تولید شود. او هنگام رونمایی سایبرتراک وعده داده بود که قیمت ارزان‌ترین مدل چهل هزار دلار باشد، اما هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به تورم و گران‌شدن قیمت مواد اولیه بعید است بتوان ماشین را با این قیمت فروخت. ایلان ماسک قیمت تازه‌ای اعلام نکرد، ولی رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند اولین سری ماشین از ۷۰ هزار دلار کمتر نباشد.

مدیر تسلا در نشست هفته گذشته به دو مدل جدید هم اشاره کرد. در ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این مدل‌ها در رسانه‌ها منتشر شده و تصاویری هم در شبکه‌های اجتماعی از ماشین‌های استتار شده‌ تسلا در حال آزمایش منتشر شده است.

اقتصاد خودرو

 

آقای ماسک در حالی که تصویری محو از یکی از این دو مدل در پشت سرش دیده می‌شد، گفت محصولات جدید تسلا با روشی منحصر به فرد تولید می‌شود که در صنعت خودرو نمونه مشابهی ندارد. او گفت ساخت یکی از این محصولات آغاز شده و پیش‌بینی کرد فروش این دو مدل پنج میلیون دستگاه در سال باشد.

پیش‌بینی شده که یکی از این ماشین‌ها مدل جدیدی از تسلا مدل ۳ است و دومین مدل ماشینی است که از محصولات کنونی تسلا ارزان‌تر است و حدود سی هزار دلار فروخته خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=38814

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.