اتو اکسپو ; از کورس چینی ها تا فرهنگی که نیازمند اصلاح است

نمایشگاه خودرو ( اتواکسپو ) تهران در روز پایانی قرار دارد و زمان برگزاری چهار روزه معمول آن به ۶ روز تغییر داده شد که نخستین تحول بزرگ در برگزاری این نمایشگاه بود. دیدگاهی که از سوی مردم و برخی خبرگزاری ها در خصوص این نمایشگاه وجود داشت ، تعدد حضور خودروهای چینی به صورت وارداتی با برند اصلی و یا به صورت مونتاژی و با لوگو و برندینگ داخلی بود.

0

اقتصاد خودرو-نمایشگاه خودرو ( اتواکسپو ) تهران در روز پایانی قرار دارد و زمان برگزاری چهار روزه معمول آن به ۶ روز تغییر داده شد که نخستین تحول بزرگ در برگزاری این نمایشگاه بود. دیدگاهی که از سوی مردم و برخی خبرگزاری ها در خصوص این نمایشگاه وجود داشت ، تعدد حضور خودروهای چینی به صورت وارداتی با برند اصلی و یا به صورت مونتاژی و با لوگو و برندینگ داخلی بود. اما اگر بخواهیم به صورت تحلیلی به این موضوع نگاهی بیندازیم و شرایط امسال و سال های اخیر را با گذشته مقایسه کنیم ، راهی به جز قبول این شرایط و بازاری که در حال حاضر وجود دارد ، نداریم. شرایط خودروسازان چینی نه تنها در ایران و بلکه در سراسر دنیا تغییر کرده و به دلیل پیشرفت سریعی که چینی ها در این صنعت داشته اند ، دیگر نمی توان به اکثر آنها دید کپی بردار و یا خودروی بی کیفیت داشت. به طور مثال در حال حاضر یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری و خودروی برقی در دنیا محسوب شده که این در نوع خود بسیار قابل توجه است. بازار داخلی ایران به دلیل محدودیت های بیرونی و درونی که همیشه در قیمت ، نوع محصول و کیفیت خودرو های وارداتی و مونتاژی تاثیر پذیر بوده ، در حال حاضر شاهد موجی از محصولات جدید است که اکثر آنها از مبدا چین وارد شده اند. انتخاب محصول مناسب برای هر فرد در این شرایط کاری مهم و حساس است که بتواند در کنار بودجه در نظر گرفته شده ، محصولی خریداری کند که از نظر کیفیت در سطح توقع حداقلی باشد و دردسرهای نگهداری ، تامین قطعه و حتی فروش دست دوم را کمتر داشته باشد.

در خصوص شرایط برگزاری نمایشگاه به نظر میرسید هنوز به شرایط ایده آل نزدیک نشده ایم و برگزار کننده در روز های ابتدایی نیز در حال تکمیل غرفه ها بود که این امری طبیعی در برگزاری نمایشگاه های داخلی و غیر طبیعی در استاندارد برگزاری نمایشگاهی مناسب و استاندارد است‌. متاسفانه در روند برگزاری از جانب برخی بازدیدکنندگان محدود شاهد رفتارهای عجیب در بازدید از هر خودرو و برخورد با غرفه داران با لفظ های توهین آمیز بودیم که در این نمایشگاه به اوج خود رسیده بود و در حضور غرفه داران نیز آسیب هایی به بخش های داخلی و بیرونی خودروها وارد میشد. آسیب هایی مانند خم کردن میله نگه دارنده کاپوت ، تریم پلاستیکی داخل خودرو ، جعبه فیوز ، کاور بدنه و قطعات تزئینی و آفرود و جلوپنجره که نکاتی دور از فرهنگ غنی ایرانی است و البته به نظر شخص نگارنده رفتار هایی این چنین ، ناشی از عدم آموزش و فرهنگ سازی صحیح و اصولی در برخورد با اتفاقاتی مشابه در خصوص فرهنگ خودرو و رانندگی و مسائل مشابه به آن است که مطمئنا در صورت ایجاد جریانی مناسب در خصوص فرهنگ سازی نمایشگاه و حل ریشه ای فرهنگ روزمره می توان مردم را در حالتی غنی تر و نزدیک به پیشینه ، فرهنگ و تاریخ ایرانی دید.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=48850

منبع اقتصادخودرو
توسط زهرا واثق‌نیا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.