بنز از مدل سفارشی خود رونمایی کرد

مرسدس-بنز در آستانه برگزاری مسابقه فرمول یک در شهر موناکو، کانسپتی از یک مدل اسپرت رونمایی کرد که قرار است در تعدادی محدود تولید شود. این ماشین اولین مدل از سری ماشین‌های سفارشی بنز است که قرار است در زیرمجموعه‌ای به نام میتوس (Mythos) تولید شوند.

0

اقتصاد خودرو-نام کانسپتی که بنز نمایش داده پیور اسپید (PureSpeed) است. ماشین بر روی شاسی مرسدس کلاس SL ساخته شده که زیرمجموعه AMG کارخانه به تازگی به بازار عرضه کرده است. ظاهر ماشین کاملا تغییر کرده است. سقف و شیشه جلو برداشته شده و بخش جلو از نو طراحی شده است. بنز می‌گوید قسمت عقب ماشین را با الهام از مدل 300 SLR طراحی کرده که کارخانه در دهه پنجاه میلادی در مسابقات اتومبیل‌رانی افتخار زیادی با آن کسب کرد.

اقتصاد خودرو

رنگ ماشین با الهام از مدلی انتخاب شده که در سال ۱۹۲۴ در مسابقه مشهور تارگو فلوریو در سیسیل برنده شد. تماشاچیان این مسابقه مشهور برای شرکت‌کنندگان غیرایتالیایی مانع ایجاد می‌کردند و برای همین این مسابقه به ندرت برنده خارجی داشت. بنز که معمولا رنگ ماشین‌هایش سفید بود برای گمراه کردن تماشاچیان با ماشین قرمز در مسابقه شرکت کرد که رنگ تیم‌های ایتالیایی بود. این تصمیم به پیروزی ماشین شماره ده تیم مرسدس منجر شد.

پیور اسپید به جای سقف یک سیستم محافظ شبیه به ماشین‌های فرمول یک دارد. این سیستم که نامش هی‌لو (HALO) است از سال ۲۰۱۸ برای حفاظت از رانندگان مسابقات فرمول یک اجباری شد. هی‌لو میله‌ای از تایتانیوم است که مانع برخورد اجسام بزرگ به سر راننده می‌شود.

اقتصاد خودرو

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تردیدهایی درباره کاربردی بودن سیستم هی‌لو در پیور اسپید مطرح کرده‌اند و می‌گویند بیشتر برای نمایش و زیبایی است. بنز برای ایمنی دو سرنشین پیور اسپید کلاه ایمنی ویژه ساخته که آنها را در برابر وزش باد هم محافظت می‌کند.

اطلاعات فنی پیور اسپید منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود از قوی‌ترین مدل کلاس SL برای ساخت ماشین استفاده شده باشد که موتور هشت سیلندر ۸۱۵ اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت این مدل SL ۳۱۷ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۹ ثانیه است.

تولید پیور اسپید سال آینده آغاز خواهد شد. بنز می‌گوید تنها ۲۵۰ دستگاه ار آن تولید می‌کند و فقط به «علاقه‌مندان وفادار بنز و کلکسیونرها» خواهد فروخت. قیمت ماشین اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بسیار گران‌تر از مدل SL کارخانه باشد که قیمت پایه‌اش ۲۲۴ هزار یورو (۲۴۲ هزار دلار) است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=52712

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.