رقابت مازراتی با پرفروش‌ترین مدل پورشه

مازراتی با معرفی یک مدل جدید رقابتی جدی را با پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و و پورشه آغاز کرد. ماشین جدید خودروساز ایتالیایی گریکاله نام دارد و از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.

0

اقتصادخودرو-مازراتی نامی باسابقه در صنعت خودرو است اما هرگز نتوانسته به اندازه رقیبان آلمانی‌اش در بازار موفق باشد. این شرکت که اکنون بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است، حساب زیادی روی گریکاله باز کرده و امیدوار است موفقیت این ماشین بتواند گره مشکلات مالی کارخانه را باز کند.

گریکاله قرار بود سال گذشته به بازار بیاید، اما کارلوس تاوارس، مدیر استلانتیس رونمایی ماشین را عقب انداخت تا از کیفیت و کارایی آن مطمئن شود. اصلی‌ترین رقیب این ماشین پورشه ماکان و ب‌ام‌و X3 است.

MASERATI

مازراتی برای ساخت گریکاله از پلتفرم شاسی‌بلند آلفارومئو، عضو دیگر گروه استلانتیس استفاده کرده و هر دو ماشین در یک کارخانه تولید می‌شوند. قوی‌ترین مدل گریکاله موتور شش سیلندر ۵۳۰ اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت این مدل ۲۸۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش ۳/۸ ثانیه اعلام شده است.

ماشین با خطوطی ساده طراحی شده و نمای جلوی آن به مدل MC20، سوپراسپرت کارخانه شباهت زیادی دارد. در اتاق ماشین دو نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی و ۸/۸ اینچی قرار دارد که اکثر بخش‌های ماشین از طریق آنها کنترل می‌شود.

مازراتی قصد دارد از سال ۲۰۲۴ به بعد فقط ماشین‌های الکتریکی به بازار عرضه کند
 

دو مدل ضعیف‌تر از گریکاله با موتور چهار سیلندر و یک مدل هم با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد. اطلاعات زیادی درباره مدل الکتریکی گریکاله منتشر نشده، اما گمانه‌زنی رسانه‌ها این است که ماشین با هر بار شارژ بیش از ۵۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

مازراتی به تازگی اعلام کرده که از سال ۲۰۲۴ به بعد فقط ماشین‌های الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. سال آینده قرار است مدل الکتریکی گرن‌توریزمو ساخته شود و تا سال ۲۰۲۵ مدل‌های الکتریکی سدان کواتروپورته و شاسی‌بلند بزرگ کارخانه به نام لوانته به بازار عرضه خواهد شد.

شاسی‌بلند فراری

تولید شاسی‌بلند فراری اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد
 

فراری با انتشار عکسی از شاسی‌بلند خود اعلام کرد که این ماشین را تا پایان امسال رونمایی خواهد کرد. این اولین تصویری است که فراری از این مدل، که پوروسانگ نامیده شده منتشر می‌کند. به گفته کارخانه تولید پوروسانگ اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شده و از سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

پوروسانگ در این عکس در اتاقی با نور کم نشان داده شده است. با کمک نرم‌افزارهای گرافیکی و روشن‌تر کردن عکس، تصویر بهتری از نمای جلو خودرو دیده می‌شود. این عکس و تصاویری که مخفیانه از ماشین در حال آزمایش گرفته شده نشان می‌دهد که پوروسانگ بیشتر از یک شاسی‌بلند به یک استیشن شبیه است.

لامبورگینی اوروس رقیب اصلی شاسی‌بلند فراری است

رسانه‌ها همزمانی انتشار این عکس را با پیروزی‌های تیم فرمول یک فراری بی‌علت ندانسته‌اند. دو راننده فراری در اولین مسابقه فصل در بحرین مقام اول و دوم را کسب کردند و برخی از خبرنگاران می‌گویند فراری از این فرصت برای تبلیغ محصول جدیدش استفاده کرده است.

همچنین لوتوس، رقیب انگلیسی فراری، قرار است این هفته از اولین شاسی‌بلند خود رونمایی کند. این گمانه‌زنی مطرح شده که کارخانه ایتالیایی با انتشار عکس پیش‌دستی کرده تا آمدن ماشین خود را به مردم یادآوری کند.

علاوه بر شاسی‌بلند لوتوس، لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا و آستون مارتین DBX رقیبان اصلی فراری هستند. خودروساز ایتالیایی ابتدا علاقه‌ای به ساخت شاسی‌بلند نداشت، اما عطش بازار برای این فرم از ماشین باعث شد تا مدیران کارخانه در نهایت به ساخت آن تن دهند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=13478

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.