شرایط واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد اعلام شد

دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان ۵۰ درصد به بالا برای واردات خودرو به صورت انفرادی براساس زمانبندی در نظر گرفته شده به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی مراجعه کنند.

0

اقتصاد خودرو-میثم اروز در گفت و گو ایرنا اظهار داشت: براساس ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آن دسته از جانبازان که تمایل به واردات خودرو به صورت انفرادی دارند، می‌توانند مطابق اطلاعیه‌های صادره توسط سازمان توسعه تجارت ایران در زمان‌های مشخص شده به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به آدرس HTTPS://JANBAZAN.SALEAUTO.IR مراجعه و نسبت به انصراف از لیست ثبت نام شده شرکت‌های وارد کننده اقدام کنند.

وی افزود: جانبازان ۷۰ درصد ویژه از امروز -۲۷ تا ۲۸ خرداد- سایر جانبازان ۷۰ درصد از ۲۹ تا ۳۰ خرداد و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد از ۳۱ تا ۱ تیرماه می توانند برای لغو پیش ثبت‌نام واردات خودرو از شرکت های واردکننده اقدام کنند.

دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: جانبازان با ورود به سامانه جانبازان در بخش جزئیات سفارش، گزینه لغو سفارش را انتخاب و پس از تایید متن نمایش داده شده از فرایند سامانه عرضه خودرو جانبازان خارج می شوند.

اروز گفت: چنانچه جانبازان پیش ثبت نام خود را لغو کنند، می‌بایست در هنگام ثبت سفارش نهایی (در سامانه جامع تجارت) خودروی خود را انتخاب و بر مبنای آن کلیه فرایندهای واردات خودرو را شخصاً انجام دهند. بدیهی است مسئولیت کلیه انجام امور مربوط به واردات به عهده جانباز است.

 

اعتبار واردات خودرو جانبازان در بودجه ۱۴۰۳تمدید شد/ برداشتن محدودیت انتقال خودرو ایثارگران

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما به دنبال تمدید مجدد بند مربوط به وارادات خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در بودجه امسال بودیم؛ حکم تصویب شده در زمان خود دارای اعتبار است و در قانون بودجه سال۱۴۰۳ تمدید شد تا اعتبار آن همچنان برقرار باشد.

اروز افزود: با توجه به تقاضای ایثارگران و جانبازان آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان اصلاح شد و با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت محدودیت پنج ساله نقل و انتقال خودرو برداشته شد.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو توسط شخص جانباز نیز مجاز است، خاطرنشان کرد: بنیاد به همه وظایف قانونی خود عمل کرده و همچنان به طور مستمر پیگیر موضوع واردات خودرو از سوی وزارت صنعت معدن تجارت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به درخواست وزارت صمت مبنی بر تهیه سامانه ثبت نام، آن را راه‌اندازی و برای ثبت سفارش آن را در اختیار وزارت صمت قرار داده است و منتظر اقدامات بعدی از سوی سازمان تجارت ایران است.

اروز با تاکید بر پیگیری اخبار موثق در خصوص خودرو جانبازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار و سامانه پیامکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران هرگونه اطلاعات در این زمینه را از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که بنابر اخبار واصله برخی از افراد فرصت‌طلب به شیوه‌های مختلف درصدد کسب امتیاز متعلق به جانبازان در راستای سوداگری و مواردی از این دست هستند، بنابراین شایسته است جانبازان معزز ضمن آگاهی و هوشیاری نسبت به مقاصد سو و غیرقانونی این افراد و عدم هرگونه گونه همکاری، موارد، تماس‌ها و مراجعات احتمالی را به مراجع ذیربط منعکس کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=53268

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.