فعالیت سه هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان عمومی پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اکنون سه هزار و ۷۱ دستگاه اتوبوس فعال وظیفه جابجایی مسافران در پایتخت را بر عهده دارند.

0

اقتصاد خودرو-مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به اینکه اکنون سه هزار و ۷۱ دستگاه اتوبوس فعال وظیفه جابجایی مسافران در پایتخت را بر عهده دارند، گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی ۱۳.۶ سال است.

مهدی علیزاده اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و ۳۱۹ هزار دستگاه ناوگان فعال و غیرفعال اتوبوسرانی در تهران است که سه هزار و ۱۰۹ دستگاه مربوط به ناوگان بخش خصوصی و ۲ هزار و ۲۱۰ دستگاه نیز به ناوان بخش عمومی تعلق دارد.

به گفته وی، از این تعداد بیش از ۲ هزار دستگاه بدلایل فنی و عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل مسافری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این میزان اتوبوس فعال و غیرفعال در پایتخت، چهار هزار و ۹ دستگاه اتوبوس نیز به عنوان ناوگان فرسوده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است.

علیزاده درباره تردد سه هزار دستگاه اتوبوس فعال و نوع سوخت این ناوگان در بخش ناوگان خصوصی اینگونه توضیح داد و گفت: براساس آمار‌های موجود، یک هزار و ۶۰۱ دستگاه دیزلی و یک هزار و ۳۷۹ دستگاه گازسوز هستند. همچنین ۱۲۹ دستگاه مینی‌بوس نیز در حمل و نقل پایتخت فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به جزییاتی از ۲ هزار و ۲۱۰ دستگاه ناوگان بخش عمومی اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد یک هزار و ۸۵۸ دستگاه دیزلی، ۲۶ دستگاه گازسوز، چهار دستگاه هیبریدی، ۶۴ دستگاه برقی هس‌تند.

علیزاده یادآور شد: ۹۲ دستگاه ون توان‌یابان و ۱۶۶ دستگاه مینی‌بوس متعلق به این شرکت نیز در بخش حمل و نقل عمومی پایتخت فعالیت می‌کنند.

علیزاده همچنین به برخی از اقدامات در راستای توسعه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی در پایتخت اشاره کرد و گفت: تجهیز ایستگاه‌های خطوط تندرو و اتوبوس‌های بخش خصوصی به دستگاه‌های کارت‌خوان نسل جدید در راستای راه‌اندازی کیف پول الکترونیک شهروندی یکی از این برنامه‌های حوزه هوشمندسازی محسوب می‌شود.

وی اجرای طرح همیار اتوبوس به منظور مشارکت مردم در بستر سامانه USSD با شماره‌گیری کد دستوری #۲۲*۱۳۷* و انجام مطالعه پژوهشی الگوریتم مهندسی خطوط براساس شاخص‌های عملکردی به منظور بهینه‌سازی ناوگان را از دیگر برنامه‌های توسعه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران بیان کرد.

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=53155

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.