آشنایی با لاماری ایما؛جدیدترین محصول آرین موتور

0

به گزارش اقتصاد خودرو، آرین موتور در حالی قرار است این خودرو را تولید کند که رقبای زیادی در مقابل خود دارد،تیگو 7 و تیگو 7 پرو،دیگنیتی ،K7 و FMC T5 را از جمله رقبای این خودرو ساز می تواند به شمار آورد.
این خودرو در کارخانه این شرکت واقع در خمین به خط تولید خواهد رفت،یعنی در کارخانه ای که پیشتر متعلق به سایپا بود اما آرین پارس موتور این سایت را خریداری کرد و حالا قرار است اولین محصول خود را در دور جدید فعالیتش از خط تولید این کارخانه خارج شود.
این خودرو نیز همانند T5 فردا موتورز محصول دانگ فنگ است. در واقع به طور دقیق باید گفت که این خودرو توسط یکی از زیر مجموعه های DFM به نام Forthing تولید شده است . البته قرار بود این برند از سال 2019 با تغییر نام از Fengxing به Forthing کارش را آغاز کند .اما بنا به دلایل شرکتی این اعلام حضور برند نشان به تعویق افتاد تا سرانجام Forthing در سال 2021 با لوگوی شیرنشان معرفی شود.

البته از این شرکت خودروهای معروف دیگری با نام های ایرانیزه شده به کشورمان آمده اند که از جمله آنان می توان به کراس‌اور دانگ‌فنگ T5 و دیگر محصولات فرداموتورز یعنی SX5 و فردا SX6 نیز اشاره کرد که هردو محصول فورتینگ هستند.

رقیبان لاماری ایما در چین و ایران

این خودرو که در بازار چین با نام تجاری T5 EVO شناخته می شود رقبای خاص خود را دارد. در بازار خودروی چین خودروهایی مانند چانگان CS55 پلاس و هاوال H6 ازجمله رقبای اصلی T5 EVO یا لاماری ایما هستند.
اما بر خلاف چین این خودر ودر ایران با خیل عظیمی از رقبا مواجه است. هر کدام از آنها با توجه به برند شرکتی و زیرساختی می توانند حسابی از خجالت هم دربیایند. کی‌ام‌سی K7 کرمان موتور ،دیگنیتی بهمن موتور، سوئیست DX3 دیار خودرو( در صورت تولید) ،چری تیگو7 پرو مدیران خودرو ،SWM سیف خودرو و محصول جدید فردا موتورز را می توان از جمله رقبای بسیار جدی این خودرو دانست.

مشخصات فنی لاماری ایما

فورتینگ T5 EVO یا لاماری ایما بصورت تک‌دیفرانسیل و 5 نفره عرضه شده است. موتور توربوشارژ 1.5 لیتری‌ این خودرو حدود 195 اسب بخار به همراه 285 نیوتن متر را از طریق گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه، به چرخ‌های جلو منقل می کند. بنا به اعلام دانگ‌فنگ، مصرف سوخت این خودرو 6.6 لیتر بوده و شتابش به 9.5 ثانیه می‌رسد.
سیستم اتوپارک، کنترل سرعت در سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهلد و یکپارچه‌سازی مانیتور و صفحه کیلومتر، از دیگر ویژگی‌های لاماری ایما محسوب می‌شوند.

قیمت لاماری ایما در چین و ایران

قیمت فورتینگ T5 EVO nv در چین از حدود 100 هزار یوآن شروع شد و تا 137 هزار یوآن هم بالا می‌رود؛ یعنی تقریبا 15 تا 21 هزار دلار باید برای خریدن آن هزینه کند. با این شرایط به نظر می رسد که در زمان عرضه اگر اتفاق غیر مترقبه ای رخ ندهد باید در انتظار قیمتی در حدود یک میلیارد تومان برای لاماری ایما باشیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=10719

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.