اولین اتوبوس دوطبقه برقی در جهان معرفی شد، ون هول TDX35E

اتوبوس Van Hool TDX35E یک خودروی برقی مسافربری بوده که توسط شرکت‌های ABC معرفی شده است. ون هول TDX35E نخستین اتوبوس دوطبقه تمام برقی در سراسر جهان به شمار می‌آید که از سیستم باتری پروترا (Proterra) استفاده می‌کند و می‌تواند 69 سرنشین را در خود جای دهد. این اتوبوس همچنین به پیشرانه زیمنس ELFA II مجهز شده که سواری نرم، بی‌صدا و فاقد آلایندگی را ارائه می‌دهد.

0

اقتصاد خودرو – باتری‌های پروترا دارای ظرفیت 676 کیلووات ساعت هستند و در صورت شارژ کامل، می‌توانند مسافتی حدود 418 کیلومتر را طی کنند. باتری به‌کاررفته در TDX25E به متوسط زمان 3.5 ساعت برای شارژ کامل احتیاج دارد.

کمپانی‌های ABC با معرفی ون هول TDX35E، محدوده پیمایشی چشمگیر اتوبوس دوطبقه و قدرت فناوری باتری آن را به رخ جهانیان کشیدند.

 

TDX35E در حال شارژگیری در ایستگاه شارژ عمومی

سفر بین‌ایالتی اتوبوس، از شهر وینترگاردن فلوریدا آغاز شد و در کوستامسای کالیفرنیا به پایان رسید. این وسیله نقلیه در طول 6 روز، مسافتی بیش از 2500 مایل (حدود 4023 کیلومتر) را تحت شرایط جاده‌ای و آب‌وهوایی مختلف پیمود و در بین راه تنها از ایستگاه‌های شارژ عمومی استفاده کرد. ون هول دوطبقه در طول سفر خود از فراز و نشیب‌های متعددی با حداکثر ارتفاع 1524 متر رد شد و در معرض تغییرات دمایی بین 4 تا 24 درجه سانتی‌گراد قرار گرفت.

میانگین سرعت ماشین در طول مسیر حدود 96 کیلومتر بر ساعت بود. البته حداکثر سرعت اتوبوس به 114 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت رسمی گروه‌های ABC، TDX25E بزرگ‌ترین خودروی مسافربری برقی است که در حال حاضر عازم جاده‌ها می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر :https://eghtesadkhodro.com/?p=13100

منبع خودرو بانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.