ایران زمین، در مسیر بانکداری دیجیتال

دنیای امروز از یک سو دنیای سرمایه‌گذاری های کلان است که در قالب نظام‌های بانکی صورت می‌گیرد و از سوی دیگر دینای علم و تکنولوژی است بگونه‌ای که فن آوری حرف اول را یدک می‌کشد. بر این اساس نیز بانک‌ها برآنند تا از ظرفیت‌های علم و فن آوری در ارائه خدمات و کمک به اقتصاد کشورها بهره گیرند.

0

اقتصاد خودرو-در سال 1401 با وجود پیچیدگی های اقتصادی، بانک ایران زمین توانست در مسیر رشد و ایجاد زیرساخت های بانکداری دیجیتال و مدرن گام بردارد و دستاوردهای قابل توجهی را در این سال به دست آورد که این اقدامات اولیه پیش بینی جهش این بانک را در سال 1402 می دهد.

بانک ایران زمین،بانکی کاملا مجازی و آنلاین است و از طریق برنامه‌ و زیرساخت های متعدد، تجربه کاملی از بانکداری دیجیتال را فراهم کرده است.همچنین بانک ایران زمین که پیشتاز بکارگیری فناوری نوین در صنعت بانکداری کشور است توانسته خدمات نوین بانکداری را به مشتریان خود ارائه دهد و پس از ایجاد چنین زیرساخت هایی سال 1402 را سال جهش فعالیت اعلام کند. عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین همزمان با فرارسیدن دوازدهمین سالروز تاسیس بانک ایران زمین در اسفند ماه، در سخنانی اعلام کرد: وضعیت کشور در سال ۱۴۰۱ به ویژه در حوزه بانکی و اقتصاد، شرایط دشوار و ویژه ای بود و همکاران من در این شرایط با همت و تلاش مضاعف به دستاوردهای بسیار مطلوبی رسیدند.مدیرعامل بانک ایران زمین ضمن اعلام این موضوع که سال 1402 سالی سرشار از موفقیت برای خانواده بزرگ بانک ایران زمینخواهد بود گفت: مطمئن هستم با حضور سرمایه انسانی متخصص، با درایت، هوشیار و هوشمند، شاهد تحقق اهداف و جهش درخشان در نظام بانکی و بانکداری دیجیتال خواهیم بود.

آنچه در فرایند بانکداری دیجیتال مطرح است آنکه طی سال‌های گذشته بانک مرکزی مجوز بانک‌های مجازی را صادر کرد تا در حقیقت تسهیلگر پیاده‌سازی بانکداری دیجیتالی در کشور باشد ولی این کار به تنهایی فقط یک پیشران است و باید مدل کسب و کار و قیمت تمام شده پول در این نوع از بانکداری با بانکداری شعبه محور متفاوت باشد.

بانک‌های سنتی در مواجهه با چالش‌های جدید، به تغییر ساختار روی آوردند که این نوع بانک ها دو مشکل بارز دارند یکی پیچیدگی در روندها و بعدی ساختار بزرگ و فربه که این دو موجب کندی بیش از حد این بانک‌ها بوده است. از این رو شرکت‌های چابک و جوان، با هدف بهبود کارایی و استفاده از متدهای دانش بنیان توسعه یافتند که می‌توانند خدمات سریع، ارزان، دقیق و در عین حال آسان را به کاربران عرضه نماید.

این بستر جدید، نظام بانکداری را با چالش و در نتیجه‌ی آن تحول بنیادین مواجه کرده است، زیرا جذابیت بهره برداری از شعبه های بانکی بر پایه نرم افزارهای موبایل، به دلیل ارائه یکپارچه نقاط قوت و حذف نقاط ضعف، به مراتب بیش از مراجعه به شعبه های سنتی خواهد بود. کاربران در مواجهه با این پدیده تازه، فرآیندی مطبوع را تجربه خواهند کرد که این امر باعث گسترش روزافزون خدمات بانکداری دیجیتالی خواهد شد.

بانک‌های سنتی با توجه به سابقه طولانی خود خواهند توانست با این رقبای تازه وارد و ارزان قیمت رقابت نمایند، ولی شرایط رقابت برای آنها سخت‌تر خواهد شد. آنها به دلیل پیچیدگی و ساختار بزرگ به سختی می‌توانند خود را با تغییرات هماهنگ نمایند، در حالیکه کسب و کارهای مبتنی بر نرم افزارهای کاربردی با انجام برخی تغییرات فنی کوچک به نتایج مورد نظر دست پیدا می‌کنند.

“عبدالمجید پورسعید” مدیرعامل بانک ایران زمین شرایط رقابتی ایجاد شده بین بنگاه های اقتصادی را عاملی برای تقویت و و توسعه زیرساخت بانک های نوین بیان کرد و تاکید دارد که قدم اول بانک ایران زمین ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز است که مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.

پورسعید در خصوص نئوبانک ایران زمین گفت: راه اندازی اولین نئو بانک واقعی در کشور، تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری خواهد بود. این قرارداد با شرکت بزرگ “های وب” منعقد شده و قطعاً در آینده نزیک تعداد قراردادها و کسب و کارهایی که می توانند در این بستر فعالیت کنند بیشتر خواهد شد.

بسیاری بر این عقیده‌اند که  مدل موفق در نئوبانک این است که کسب و کارهایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است و مهمترین بحث در این راستا نوآوری است. نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می شود و این موضوع باعث شده است که استارت آپ ها بدلیل ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان می شوند تا نوآوری را به سازمان تزریق کنند. در این میان مرکز نوآوری بانک ایران زمین با همراهی شرکت های وب می توانند تبادل اطلاعات داشته باشند که نهایتا برای هر دو مجموعه ارزش آفرین خواهد بود.مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است. بانک ایران زمین توانسته است به عنوان یکی از بانک‌های فعال و کارآمد در این حوزه ایفای نقش داشته باشد بگونه‌ای که خدمات دیجیتال بانک ایران زمین از مولفه‌های مهم در رضایت مشتریان از این بانک می‌باشد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=45794

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.