بازگشت دوباره آلودگی هوا به کلانشهر‌ها

0

اقتصاد خودرو-فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پس از عبور سامانه سرد بارشی از شمال شرق کشور امروز تا روز چهارشنبه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف است، بیان کرد: از فردا به تدریج روند افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود.

گودرزی ادامه داد: انتظار می‌رود با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت با افزایش شاخص آلودگی‌های هوا مواجه باشیم.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب، شنبه و روز یکشنبه در بیشتر ساعات شب در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه البرز غرب کشور و زاگرس مرکزی لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده‌ها و در دامنه‌های البرز احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: تا ظهر شنبه در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: امروز دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز از شنبه تا یکشنبه  مواج است.

دمای تهران به ۶ درجه می رسد

او درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: در استان تهران از فردا صبح شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد هستیم، فردا شب هم آسمان کمی همراه با غبار محلی است و بیشترین دمای تهران فردا ۶ و کمترین آن منفی ۵ درجه در ایستگاه مهرآباد است.

او از افزایش تدریجی دمای هوای تهران از فردا خبر داد و گفت: این افزایش دما زمینه ساز احتمال وقوع بهمن می‌شود.

گودرزی اعلام کرد: با افزایش پایداری جو از اواخر وقت شنبه تا سه‌شنبه، در نواحی پرتردد شهری و نواحی صنعتی و غلظت آلاینده‌ها، کیفیت هوا نیز کاهش می‌یابد.

پیش بینی آلایندگی هوا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.