بازگشت دوباره مسکویچ

در پی خروج رنو از روسیه، مقام‌های روسی می‌خواهند با ملی کردن کارخانه‌ این شرکت محصولاتی با نام خودروساز دوران شوروی تولید کنند.

0

اقتصادخودرو-حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها از بازار روسیه خارج شوند. رنو که ۶۸ درصد از سهام کارخانه روسی آوتواز را در اختیار داشت، از آخرین شرکت‌هایی بود که از روسیه خارج شد.

در واکنش به این تصمیم رنو، شهردار مسکو با اشاره به “تاریخ قدیمی و باشکوه” کارخانه گفت:” مالک خارجی تصمیم گرفته تا کارخانه رنو در مسکو را تعطیل کند. آنها حق این کار را دارند اما ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کارگران بیکار شوند. برای همین من تصمیم گرفتم تا شهرداری کنترل کارخانه را دست بگیرد و ماشین‌هایی را با نام تاریخی مسکویچ تولید کند.”

کارخانه مسکویچ در دهه چهل میلادی در اتحاد جماهیر شوروی با هدف ساخت ماشین‌های بادوام و ارزان‌ تاسیس شد. پس از فروپاشی شوروی کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد و بعدا ورشکست شد.

یک روزنامه اقتصادی در روسیه خبر داده که تولید مسکویچ از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. ساخت و طراحی یک ماشین به میلیون‌ها دلار سرمایه و ماه‌ها وقت نیاز دارد و به نظر نمی‌رسد روس‌ها طرحی را از قبل برای این کار آماده کرده باشند. اما خبرگزاری رویترز گزارش داده که ممکن است مالکان جدید بخواهند برای تولید خودرو با شرکت چینی جک همکاری کنند.

اعلام خبر احیای نام مسکویچ به موجی از واکنش‌های اکثرا طنز در شبکه‌های اجتماعی دامن زده که در آن کاربران آن را نشانه‌ای از بازگشت روسیه به دوران اتحاد جماهیر شوروی قلمداد کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=20501

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.