بانک ایران زمین پشتوانه‌ای برای تولید و زیرساخت‌های کشور

سرمایه‌سازی و حمایت مالی از تولید بویژه در بخش صنعتی و خصوصی و نیز تقویت زیرساخت‌های کشور از مسئولیت‌ها و تکلیف بانکهاست که بانک ایران زمین توانسته نقش آفرینی قابل توجهی در این زمینه داشته باشد.

0

اقتصاد خودرو-از مولفه‌های مهم در عرصه تولید و تقویت زیر ساخت‌ها را جذب سرمایه‌ها داخلی و خارجی تشکیل می‌دهد. با توجه به فضای ایران هراسی که در صحنه بین‌الملل علیه ایران جریان دارد و نیز برخی محدودیت‌های تحریمی، سرمایه گذاری خارجی در صنایع و بخش‌های مولد ساز ایران چندان صورت نگرفته و اگر هم جذب سرمایه‌ای باشد در بخش کلان اقتصاد از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است و صنایع خرد و بخش خصوصی چندان برخوردار از این ظرفیت نمی‌باشند. بر این اساس تامین سرمایه و نقدینگی برای این صنایع و شرکت‌ها با تکیه بر مولفه‌های داخلی است که بخشی در چارچوب سرمایه شخصی و یا مشارکت سهامی صورت می‌گیرد و بخشی نیز نیازمند منابع کلان و آنی می‌باشد. در این میان نقش بانک‌ها امری انکار ناپذیر است که می‌تواند سرمایه‌ای قابل توجه را در اختیار تولید کنندگان و طراحان زیر ساخت‌های کشور قرار دهد و از سویی نیز سرمایه سپرده گذاران را در مسیر صحیح تولید و اقتصاد و پیشرفت کشور هدایت نماید. نمود عینی این مهم را در عملکرد بانک ایران زمین می‌توان مشاهده کرد که مسئولان و مدیران آن همواره تلاش کرده‌اند تا توسعه اقتصادی بویژه در حوزه تولید و زیرساخت‌ها را محور هدایت سرمایه‌های سپرده گذاران و عملکردهای اقتصادی قرار دهند. طبق آمار‌های منتشر شده در پایان شهریور”بانک ایران زمین” بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این مسئله جدا از اهمیت حمایت از تولید می‌تواند نتایج آتی بیشتری مانند بهبود وضعیت اشتغال، کمک به افزایش دانش و فناوری، تقویت دانش بنیان‌ها و بخش‌های زیر ساختی کشور و… داشته باشد. رویکردی که با افزایش ورود پس اندازها و سرمایه مردم به این بانک می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور ابعاد گسترده‌تری گرفته و بانک ایران زمین به اهداف خویش مبنی بر نقش آفرینی در توسعه اقتصادی و ملی کشور نزدیک‌تر گردد. چنانکه چندی پیش عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین خاطر نشان کرد: بانک ایران زمین در تلاش است تا به عنوان یک مولد اقتصادی، در جهت تقویت تولید داخلی و رشد اقتصاد کشور حرکت کند.

در همین چارچوب مشاهدات و بیلان کاری این بانک نشان می‌دهد که، بانک ایران زمین با ارایه خدمات گسترده در بخش‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی، صنعت و کسب و کار، تلاش دارد تا با ایجاد زیرساخت‌های مالی مناسب، فرصت‌های توسعه را برای کسب و کارهای داخلی فراهم سازد. به ویژه، با تمرکز بر تولید داخلی، این بانک به دنبال حمایت از افراد و شرکت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف تولید، نوآوری و خدمات فعالیت می‌کنند.یکی از نکات مهم در توسعه کسب و کارهای داخلی، تحقق تعامل موثر بین بانک و مشتریان است. بانک ایران زمین با تدوین و ارائه زنجیره خدمات بانکی جامع و متناسب با نیازهای مشتریان، سعی دارد تا ارتباط نزدیکی را با کسب و کارها برقرار کند و از این طریق به توسعه پایدار آنها کمک نماید.

به عبارتی دیگر آنچه در مرحله نخست برای این بانک دارای اهمیت می باشد رویکرد تعاملی دو جانبه با مشتریان است بگونه‌ای که بویژه بخش فعالان بخش اقتصادی کشور با خاطری آسوده و با تکیه بر برخوردار شدن از حمایت‌های مادی و معنوی به شعب این بانک مراجعه داشته باشند. توسعه کسب و کارهای خرد و تولید داخلی به عنوان یک اولویت اساسی در برنامه‌های بانک ایران زمین، به تحقق اهداف اقتصادی پایدار و اشتغال در کشور کمک می‌کند و نشان از تعهد این بانک به توسعه پایدار اقتصادی و مالی کشور دارد.بانک ایران زمین با توسعه خدمات آنلاین و دیجیتالی، به کسب و کارهای خرد و تولید داخلی امکان دسترسی به خدمات بانکی را در سراسر کشور وبهره‌برداری از آخرین تکنولوژی‌ها را فراهم می‌کند. این موضوع به تسهیل معاملات مالی، مدیریت مالی بهتر و افزایش بهره‌وری کسب و کارها کمک می‌کند.

نکته  قابل توجه، نقش آفرینی این بانک در روند اجرایی شدن کسب و کارهای نوین و افرادی است که تلاش دارند تا به حوزه کارآفرینی ورود نمایند چنانکه  بانک ایران زمین با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی، به توانمندی‌های کارکنان و کارآفرینان داخلی کمک می‌کند تا با آخرین دانش و مهارت‌ها در زمینه‌های مالی، مدیریت و بازاریابی مجهز شوند. این بانک با توسعه خدمات مالی و اعتباری مناسب، حمایت از ایده‌های نوآورانه و ارتقاء تکنولوژی، به پویایی و رشد کسب و کارهای خرد و تولید داخلی کمک می‌کند تا در مسیری پایدار به سوی توسعه و بازدهی اقتصادی پیش بروند.بانک ایران زمین با ارائه تسهیلات مالی به منظور تأمین مواد اولیه، تجهیزات، و همچنین هزینه‌های تولید و توسعه، به کسب و کارهای خرد و تولید داخلی کمک می‌کند تا در فرآیند تولید و بهبود کیفیت محصولات خود پیشرفت کنند.بانک ایران زمین با توجه به تخصص‌های خود در زمینه مالی، مدیریت، و بازاریابی، خدمات مشاوره‌ای ارزشمندی را به کسب و کارهای خرد و تولید داخلی ارائه می‌دهد تا آنها در مسیر توسعه و رشد خود هدایت شوند.

این بانک  با ارائه تسهیلات مالی با شرایط بهره‌وری پایدار، به کسب و کارهای خرد و تولید داخلی امکان می‌دهد که با کاهش هزینه‌های مالی و بهره‌پرداخت‌ها، منابع خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و در نهایت به روند پایداری اقتصادی و بهره وری مناسب دست یابند که نوعی خود اتکاسازی در میان فعالان اقتصادی بویژه در حوزه خرد می‌باشد.

نکته قابل توجه دیگر رویکرد قانون مدارانه بانک ایران زمین در حوزه پرداخت تسهیلات به دور از رابطه بازی‌های معمول است چنانکه اعطای تسهیلات منوط به ارزیابی دقیق، تشکیل پرونده تسهیلاتی مطابق با دستورالعمل‌ها و رعایت مقررات اعتباری و شناخت کافی از مشتریان است که نتیجه آن نیز عدالت اجتماعی در پرداخت تسهیلات برای عموم جامعه است. آنچه در برآیند اقدامات بانک ایران زمین مشاهده می‌شود آن است که این بانک توانسته به عنوان یکی از بانک‌های موفق و فعال در حوزه تولید، اشتغال زایی و کارآفرینی ایفای نقش داشته باشد که با بهره گیری از اعتماد و همراهی مردم با طرح‌ها و اهداف بانک ایران زمین در عرصه اقتصاد کشور بویژه در حمایت از تولیدات و کسب و کارهای خرد و بخش خصوصی رقم خورده است که خود سندی بر جایگاه ارزنده و شناخته شده این بانک نزد عموم جامعه می‌باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=44625

منبع اقتصادخودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.